Keitä olemme

Hotelli Arthurissa keskiviikkoisin lounasaikaan kokoontuva Kluuvin rotaryklubi on perustettu v. 1981. Klubissa on 52 jäsentä.

Klubin päämääränä on säilyä elinvoimaisena hyvän toveruuden tyyssijana, joka toiminnassaan toteuttaa palvelemisen ihannetta ja muita rotaryjärjestön arvoja innostaen jäseniään siihen myös omassa yksityiselämässään.

Palveluprojektit:
Tuemme Pelastusarmeijan toimintaa perinteisellä kertalahjoituksella. Osallistumme kansainväliseen kouluhankkeeseen Etelä-Afrikassa.
Tuemme kotimaista nuorisotoimintaa eri tavoin, mm. yhteistyössä Espoon ja Vantaan klubien ja 4H-järjestön kanssa.
Osallistumme nuorisovaihtoon yhteistyössä toisen rotaryklubin kanssa.
Osallistumme aktiivisesti Rotarien kansainväliseen Itämeri-hankkeeseen eri toimintamuodoin (mm. sinileväseuranta)
Osallistumme Ukrainan sodasta kärsimään joutuneiden ja erityisesti pakolaislasten avustamiseen.

Panostamme tasokkaisiin klubiesitelmiin pyrkimyksenä tukea jäsentemme elinikäistä oppimista.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Elinikäinen oppiminen on yksi rotarytoiminnan keskeisiä tavoitteita. Kluuvin rotaryklubi toteuttaa sitä hankkimalla klubin jäsenyyteen eri alojen ja elämäpiirien edustajia, joiden keskinäinen vuorovaikutus rotary-yhteisössä on avointa ja vilkasta. Klubin viikkokokouksiin kutsutaan esitelmän pitäjiä kaikilta elämän alueilta uusien näkökulmien löytämiseksi.

Kluuvin rotaryklubi osallistuu vaihto-oppilaan kustannuksiin. Mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nostamme myös esiin tärkeitä sosiaalisia kehittämistarpeita. Klubimme palveluprojekteina olemme mm. tukeneet Pelastusarmeijan toimintaa.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Klubimme tukee kv. hanketta Etelä-Afrikassa.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,4 miljoona jäsentä 46 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 270 klubia, joissa on jäseniä  noin 8900.

Kokoontumistiedot

Paikka: