Olemme osa piiriä 1420

Rotarypiirit

Rotarypiirimme 1420 on yksi Suomen kansainväliseen Rotary-palvelujärjestöön kuuluvista viidestä Rotarypiiristä. Klubeja on 270 ja niissä jäseniä yhteensä 8900. Löydät itseäsi lähinnä olevan rotalyklubin Club Finderistä täältä.

Jokaista rotarypiiriä johtaa kuvernööri. Piirin nimeämiskomitea valitsee klubien asettamista ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa. Piirimme 1420 kuvernööri kaudella 2023-2024 on Ritva Semi. Hänellä on tukenaan piirineuvosto, piirikomiteat ja piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit (AG). Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana tai järjestää klubien alueellisia yhteistapaamisia.

Piiri järjestää klubeille vuoden aikana useita tapahtumia. Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin. Klubien tuleville presidenteille ja klubivirkailijoille järjestetään vuosittain koulutusseminaari (PETS), johon osallistuminen on tärkeää. PETS’in yhteydessä pidetään lisäksi piirineuvottelu, jossa vahvistetaan tulevan vuoden piirivirkailijat ja budjetti.

Tutustu muihin Suomen rotarypiireihin täällä.

Kokoontumistiedot

Paikka: