Kartta latautuu...

27.02.2024

Tapahtumapaikka
Ravintola Socis

Karjaan Rotaryklubin Afrikka-projekti on saavuttanut tuloksia Keniassa tukemalla kahden Nairobin slummeista lähtöisin olevan nuoren, Fabian Kithusin ja Gabriel Adigon, opintoja. Klubi tuki kahden nuoren ”3D-animaatio & multimedia” -opintoja rahoittamalla kuukausittaiset opiskelumaksut  ja UNEPin projektijohtaja Elina Rautalahti valvoi nuorten opiskelua henkilökohtaisesti Keniassa. Nuorten taustat olivat haastavia, mutta he onnistuivat läpäisemään peruskoulun hyvillä tuloksilla. Vaikka opiskelun jatkaminen toisella asteella ja korkeakoulussa oli vaikeaa taloudellisten haasteiden vuoksi, pääsivät opiskelemaan Nairobin School of Digital Design -oppilaitokseen ja suorittivat tutkinnot.

Vaikka työllistyminen oli vaikeaa, nuoret miehet ovat onnistuneet tekemään freelance-web-suunnittelua ja -kehitystä elättääkseen itsensä. He ovat toteuttaneet projekteja ja toivovat saavansa lisää työmahdollisuuksia tulevaisuudessa. Klubi on pitänyt yhteyttä nuoriin myös opiskelun jälkeen ja seurannut heidän kehitystään paikallisiksi yrittäjiksi.

Gabriel Adigo on tulossa liikematkalle Suomeen ja tulee kertomaan 27.2 Karjaan klubille vaiheista ja elämästä yrittäjänä Nairobissa.

Päivitys: matkustamiseen liittyvistä logistisista syistä esitykset pidetään nyt yksinomaan etänä.

Esitelmää on mahdollista seurata myös etänä kello 18:40 alkaen esitykset kestävät klo 19:30 asti.

Google Meet ‑liittymistiedot
Videopuhelun linkki: https://meet.google.com/wqa-czwe-ayp