Presidentin tervehdys

Syksyn toiminta on klubissa käynnistynyt aktiivisesti ja olemme päässeet Covid erityksen jälkeen palaamaan jo normaaliin toimintaan. Osallistuminen kokouksiin on ollut aktiivista ja olemme voineet nauttia monipuolisista esitelmistä.

Syyskokouksessa hyväksyttiin veli Mikon presidenttikauden toimintakertomus ja tilit, aktiivisesta toiminnasta klubin hyväksi myönnettiin past-president Mikolle PHF tunnustus. Kokouksessa nimettiin tulevaksi presidentiksi veli Henrik Bilenberg, nyt poikkeusjärjestelyiden vuoksi veljet Risto ja Gustaf jakavat kuluvan kauden sihteerin tehtäviä keskenään. Aktiivisen toiminnan varmistamiseksi haluamme jakaa tehtäviä laajasti, jotta yhden kuormitus ei kasvaisi liiaksi.

Katsaus jo tapahtuneeseen

Klubi on mukana SYKE:n koordinoimassa ”Rantaroska” ympäristön seurantaprojektissa, jossa sekä puhdistetaan että analysoidaan Hangossa olevan mittausrannan roskaantumista yhdessä Tammisaaren ja Hangon klubien kanssa. Keväällä käymme yhdessä tekemässä varsinaisen mittauskäynnin. Karjaan klubin aktiiviset veljet Risto ja Mario osallistuvat mittausrannan perustamistalkoisiin.

Klubi osallistui myös Silakkasoutuun, jossa kerättiin varoja Itämeren suojeluun. Venekunnassa souti yhdessä Karjaan ja Tammisaaren klubit sekä saimme vahvistuksia myös Ruotsista.

Veli presidentin johdolla ja veljien Kaj B sekä Risto suurella myötävaikutuksella pidettiin klubin Kekri-juhla Konungsbölen jahtimajalla. Juhla toi hienoissa puitteissa lukuisia veljiä yhteen sekä perehtymään kekrin perinteisiin että vapaaseen yhdessäoloon.

Nuorisovaihdossa tapahtuu

Covid19 tauon jälkeen klubiin on tullut syksyllä vaihto-oppilas Yui Kubohara Japanista. Yui esittäytyi klubissa syksyllä ja opiskelee nyt Karis-Billnäs Gymnasiumissa. Olemme myös valinneet oppilaan lähtemään syksyllä 2023 vaihtoon. Tämä oppilas tulee esittäytymään klubissa kevään aikana.

Piirin uutisia

DG Urmas Kaarlep vieraili klubissa syksyllä. Keskustelimme rakentavassa hengessä siitä, miten monimuotoinen toiminta tukee klubin pysymistä elinvoimaisena.

Veli Markus toimii läntisen Uudenmaan klubien Assistant Governor roolissa (AG) ja osaltaan mukana kuvernöörin apuna kehittämissä piirin johtamisrakenteita ja toimintaa, mutta erityisesti toimii klubien ja sekä piirin välisenä yhdyshenkilönä, jonka yhtenä tehtävänä on mm. tukea presidenttien ja hallitusten verkostoitumista ja osaltaan helpottaa klubien toiminnan pyörittämistä. Syksyllä pidettiinkin ensimmäinen piirin 1420 presidenttien Training Seminar jossa keskusteluiden ja verkostojen avulla tuettiin yhdessä tekemistä ja haettiin uusia toimintomalleja.

Uusia jäseniä

Olemme saaneet uuden jäsenen. Veli Timo Korhonen, joka on  Sisu-Auton hallituksen puheenjohtaja. Klubissa olemme aikaisemmin kuulleet hänen hyvän esitelmän Sisu-auton toiminnasta. Hänen luokitteensa on ”kuorma-autot ja sotilasajoneuvot”.