Karta Otillgänglig

Päiväys ja aika
27.02.2024
18:00 - 19:30

Karjaan Rotaryklubbens Afrika-projekt har uppnått resultat i Kenya genom att stödja utbildningen för två unga från Nairobis slumområden, Fabian Kithus och Gabriel Adigo. Klubben stödde de två ungas ”3D-animation & multimedia”-studier genom att finansiera månatliga studieavgifter och UNEP:s projektledare Elina Rautalahti övervakade de ungas studier personligen i Kenya. De ungas bakgrund var utmanande, men de lyckades klara grundskolan med goda resultat. Trots ekonomiska utmaningar lyckades de fortsätta sina studier vid Nairobi School of Digital Design och avsluta examen.

Även om det var svårt att få jobb har de unga männen lyckats med frilans webbdesign och utveckling för att försörja sig själva. De har genomfört projekt och hoppas få fler arbetsmöjligheter i framtiden. Klubben har hållit kontakten med de unga även efter studierna och följt deras utveckling till lokala entreprenörer.

Gabriel Adigo kommer på en affärsresa till Finland och kommer att berätta för Karjaan klubben om sina framsteg och livet som entreprenör i Nairobi den 27 februari.

Föredraget är möjligt att följa även på distans från klockan 18:40

Google Meet