Keitä olemme

Karjaan Rotaryklubi on aktiivinen raaseporilainen rotaryklubi. Kokoonnumme joka tiistai kello 18:00 – 19:30 Hotelli-Ravintola Socikseen tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Karjaan Rotaryklubi perustettiin huhtikuun 18. päivänä 1955 ja kummina toimi silloinen naapurikaupunki Tammisaaren klubi. Karjaan klubi kuuluu piiriin 1420 ja sen klubinumero on 9993. Karjaan kaupunki, Pohjan kunta ja Tammisaaren kaupunki yhdistyivät

Viime vuosina tapahtuneen nuorentamisen myötä klubiin liittyi monta aloitteellista ja vaikutusvaltaista jäsentä ja se onkin tänään hyvin aktiivinen ja elinvoimainen. Mukana on 44 aktiivista rotaria.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme keskittyneet nuorisovaihdon tukemiseen. Järjestämme nuoria Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoonvuosittain. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nostamme myös esiin tärkeitä sosiaalisia kehittämistarpeita.

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: