Tänä vuonna Karjaan klubin jäsenet valitsivat avustuskohteekseen yhteistuumin Karjaan Ruoka-avun, jolle lahjoitettiin tiistaina 22.12. toiminnan tueksi yhteensä 2232 euroa.

Rotary lahjoitus Karjaan Ruoka-apu 2020

Karjaan Ruoka-apu on aatteellinen yhdistys, jonka tarkoituksena on toimia ekologisesti sekä vähentämällä ruokahävikkiä että tukemalla ruokalahjoitusten avulla henkilöitä ja perheitä, joilla on taloudellisia vaikeuksia. Tavallisesti Ruoka-apu on järjestänyt yksinäisten joulujuhlan mutta tänä vuonna juhla on korvattu lahjakasseilla. Tämä lahjoitus tuleekin nyt todella hyvään aikaan aitoon tarpeeseen, kiittelee yhdistyksen puheenjohtaja Robert Karlman.

Karjaan klubissa on ollut aktiivista toimintaa nyt monellakin eri tavoin, valaisee klubin presidentti Markus Merenmies. Vaihto-oppilaita olemme lähettäneet ja vastaanottaneet joka vuosi. Lisäksi olemme mukana yhteistyöprojekteissa tukemassa ympäristönsuojelua. Lähialueen projekteja on valmistunut jo useita, olihan klubi mukana kunnostamassa Hangon suunnalla sodanaikaista bunkkeria ja on tukenut keräyksin sekä lahjoituksin erilaisia toimintoja Karjaalla. Nyt jouluna halusimme muistaa vaikeana koronavuonna alueen tarvitsevia, jotta useampi ihminen voisi saada enemmän tänä jouluna, kertoo Merenmies.