Kolmen hengen talkooväkemme ahersi noin kolmen tunnin rupeaman Vihdin kunnan puolella Keihäsjoella. Käytännössä siirsimme suojakivikoiden kivimateriaalin kasasta purouoman partaalle Virhon antamien tarkkojen ohjeiden mukaan sekä yksittäisiä kiviä kantaen että kottikärryllä. Oli melkoinen voimaharjoitus eläkeläisille, jotka eivät pidempää hommaa olisi äkkiseltään jaksaneetkaan. Meille jäi kuitenkin hyvä mieli ja halu jatkaa syksyllä samalla konseptilla tai jopa räätälöidyillä talkoilla. Tuleva presidenttimme Eija Mattila oli myös mukana työssä.

Vantaanjoen latvavesien suojelutyömme on mukana oman Rotarypiirimme 1420 ja läntisen 1410 piirin esitteessä ’Save the Baltic Sea’. Esitettä on tarkoitus jakaa Rotary International Conventionin House of Friendship-messuilla Hampurissa 1.-5.6.2019. Molemmilla Rotarypiireillä on yhteinen pieni osasto, jossa piirien oma väki esittelee Itämeren suojelua yhtenä esimerkkinä rotarytyöstä Itämeren maiden ja muiden maiden rotareille sekä muille kiinnostuneille messukävijöille. Silakkasoutu ma 3.6. Alster-järvellä Sulkavalta tuoduilla kirkkoveneillä lienee näyttävin ja mieleen jäävin suomalaisten järjestämä tapahtuma.

Teksti Vesa Tervo, kuvat Eija Mattila