Vuonna 1982 Klubimme liittyi yhteisöjäsenenä Hyvinkään Partiotukeen ja aloimme tukea partiolaisten toimintaa.

Muutamaa vuotta myöhemmin klubimme oli näyttävästi mukana Usmituvan rakentamisessa ja rahoittamisessa. Veljemme Raimo Teppo toimi myös Partiotuen puheenjohtajana, hän veti myös koko rakennusprojektin. Moni meistä muistaa vielä  ”Hirsimetriosakkeet”, joita veljet lunastivat ja joilla rahoitettiin rakennustyötä. Myös veljemme Jarmo Linnermo ideoi Usmituvan rakennusrahastoa. Hänen johdollaan pyöritettiin joulukorttimyyntiä hyvinkääläisille perheille ja yrityksille.

Ehkä näyttävin rahoitusmuoto oli nykyisin kaikkien tunteman itsenäisyyspäiväkynttilän keksiminen ja myynnin aloittaminen Hyvinkäällä. Mainostoimiston johtaja Jarmo Linnermo loi kynttilän sinivalkoisen ulkoasun ja sopi valmistuksesta Havin kanssa. Havi Oy lahjoitti ensimmäisen vuoden kynttilät Hyvinkään Partiotuelle. Kun kynttilät saivat hyvän vastaanoton Havi aloitti seuraavana vuonna myynnin koko Suomessa.

Raimo Tepon jälkeen Jarmo Linnermo toimi partiotuen puheenjohtajana.

Klubimme jäsenet ovat olleet talkoilla maalaamassa ja viimeistelemässä Usmitupaa ja sen ympäristöä. Veljemme  Raimo ja Reijo Virtanen  maansiirtokoneineen tekivät tien Usmituvalle ja tasoittivat parkkipaikan.

Klubimme ulkoilupäivä vietettiin lähes 10 vuoden ajan Usmituvalla.

Talkoot Usmituvalla 1988

Veli Lars Nyman kertoo Usmituvan rakentamisesta 22.11.2022