Veli Risto Nihtilä on rotareiden ihmemies yli 500 % läsnäolollaan. Kaudella 2021-2022 Risto tuplasi edellisen kauden läsnäolonsa. Hän kirjoittaa klubikokouksiin osallistumisistaan seuraavasti:
PAIKKA PAIKAN PÄÄLLÄ
Olen ollut rotary vuodesta 1980 ja työni puolesta osallistunut rotarykokouksiin jo 1960-luvulta asti, joten uskon tietäväni, millaista kokouksissa on. Koko rotaryaikani olen ollut ns. sataprosenttinen jäsen eli osallistunut vuosittain jokaiseen klubini kokoukseen joko läsnä ollen tai paikkaamalla eli käymällä muiden klubien kokouksissa. Usein näiden paikkausten ansiosta osallistumiseni prosentti on noussut pitkälti yli sadan.

Ennen kokouksiin osallistuminen oli velvollisuus. Ny se on mahdollisuus. Tätä mahdollisuutta olen käyttänyt usein hyväkseni eli olen ottanut tilaisuudesta vaarin. Klubimme tapana on jo vuosikymmeniä ollut palkita vuosittain eniten osallistunut ja paikannut jäsen Kulkukissalla. Se on Mauno Mattilan taideteos komeasta kissasta, jota saa säilyttää vuoden kotonaan ja ansaita seuraavana vuonna uudelleen. Meillä se on pysynyt seinällä niin pitkään, että aurinko on tummentanut seinän kissan ympärillä. Kissa oli vuoden kulkuteillä Eija Mattilalla, joka sihteerinä ja AG:n tehtävissä ehti käydä useissa rotareiden tilaisuuksissa.

Nyt kissa on päässyt taas meille hyvään kotiin. Paikkauskäyntejä on myös helpottanut mahdollisuus sähköiseen asiointiin eri puolilla Suomea. Usein olen näin vieraillut Riihimäellä, Helsingissä Töölön klubissa, Nurmijärvellä Klaukkalan klubissa ja monissa lahtelaisissa klubeissa. Kaikissa on ollut hyvä vastaanotto ja olen saanut tutustua ihmisiin ja kuulla mielenkiintoisia esitelmiä. Itsekin olen päässyt pari kertaa esitelmöimään. Vaihtelu virkistää. Kun käy välillä vieraissa, ymmärtää omansa arvon.”

Kulkukissa pääsi siis taas tuttuun kotiin.
Risto Nihtilä, presidentti Matti Bergström ja AG Eija Mattila

Kuvassa vas. Risto Nihtilä, presidentti Matti Bergström ja AG Eija Mattila, jonka luona kissa myös hyvin viihtyi.