Joulu jokaiselle talkoot Kytäjän metsissä tuottivat tulosta ja nyt meillä on kuuset pakattuna lavoille odottamassa jakoa. Mutta aloitetaanpa alusta.

Jorma Rättö, Jussi Autere ja Miikka Porkka siirtymässä kokoontumispaikalle

Hyvinkään rotariklubien yhdistymisestä tänä syksynä sovittaessa päätettiin järjestää tapahtuman kunniaksi hyvän mielen tempaus, jossa vähävaraisille hyvinkääläisille lahjoitetaan jouluksi kuusi kotiin. Asiaa klubissa edistäneet ovat huomanneet, että projektissa on paljon sovittavia yksityiskohtia ja varsinkin korona-aikaan säädettävää on riittänyt. Moni kertaalleen päätetty asia on jouduttu ottamaan uudelleen suunnittelupöydälle. Projekti kuitenkin etenee vääjäämättä ja 12.-13.12.2020 oli vuorossa pääosanesittäjien värvääminen; kuuset piti kaataa ja lastata kuljetusta varten.

Lauantaina 12.12.2020 talkooväki siirtyi kuka milläkin tavalla Kytäjä Golfin parkkipaikalla, jonne kokoontuminen oli sovittu kello kymmyneksi. Talkooväki oli paikalla säntiillisesti ja parkkipaikalta siirryttiin leimikolle autosaattueessa.

Martti Metsovuori, Miikka Porkka, Vesa Tervo ja Markku Ollikainen neuvonpidossa

Miikka Porkka kokeneena kuusten käsittelijänä opasti pussituskoneen oikean käytön. Martti Mersovuori, Markku Ollikainen ja Jussi Autere hoitivat pääasiassa kuusien pussituksen ja lastauksen lauantaina. Miikka Porkka ja Jorma Rättö kaatoivat kuusia ja Vesa Tervo juoksutti kuuset mäenrinnettä pakkauspaikalle. Maasto oli raskas, kun kuuset olivat pääasiassa alhaalla laaksossa ja lastauspaikka vastaavasti rinteen laella. Lauantain aikana kuusia saatiin pusseihin jo täysi lavallinen n. 150 kpl.

Miikka Porkka, Jussi Autere, Martti Metsovuori, Mika Arolainen, Pia Arolainen ja Markku Ollikainen tauolla (tai Mika ja Pia töissä)

Mika ja Pia Arolainen järjestivät koko talkooporukalle ruokaa ja juomaa niin, että työ ei keskeytyisi ainakaan energian puutteeseen, Mikan osallistuessa myös kuusien raahaamiseen. He olivat varustautuneet raskaalla kalustolla rotaryvuoden tiukimpaan ponnistukseen ja loihtivat kuumaa makkaraa, lettuja (hillolla ja kermavaahdolla!), glögiä ja kahvia niin ettei näissä talkoissa puutetta nähty. Ruokahuolto pelasi ja metsään oli täydellisen keittiön lisäksi loihdittu kahvio pöytineen ja tuoleineen.

Mika ja Pia järjestivät myös sunnuntaina kestityksen ja kyllähän tarjoilut luonnossa maistuivatkin!

Sunnuntaiksi Juhani Skyttä tuli täydentämään sahaustiimiä Miikan hoitaessa muita velvollisuuksia.

Kuusien liikuttamiseen saimme sunnuntaille tuoretta jalkaa, kun Hyvinkään Tahkon C-juniorit tulivat talkoisiin mukaan. Poikien kalenteriin oli merkitty 13.12.2020 harjoitukset Kytäjän maastossa. Vaikka olimmekin ulkona ja tilaa riitti, niin ryhmä oli jaettu ”aamuvuoroon” (9.30-11) ja ”iltavuoroon” (11.30-13). Tavoitteena oli saada sata kuusta per vuoro pakkauspaikalle ja tämä toteutui mainiosti.

Viikonlopun päätteeksi kolmella lavalla on yhteensä 340 kuusta odottamassa Kallioinen yhtiöiden hoitamaa kuljetusta kaupunkiin