Hyvinkään kirjasto esittelee 2-3 kertaa vuodessa jonkun tietyn maan kirjallisuutta ja kulttuuria – etenkin kirja- ja musiikkinäyttelyiden avulla. Esillä pidetään pari viikkoa kyseisen maan kirjailijoiden kirjoja, kyseiseen maahan sijoittuvia kaunokirjallisia teoksia sekä erilaisia maahan ja sen kulttuuriin, historiaan, ruokaan ym. liittyviä tietoteoksia. Musiikkiosastolla esitellään kyseisen maan musiikkia ja myös maahan liittyviä ja siellä tehtyjä elokuvia nostetaan esille. Yhdessä ystävyysyhdistysten kanssa järjestetään myös teemamaahan liittyviä tapahtumia. Kirjasto aloitti vuonna 2011 niistä maista, joiden ystäväyhdistyksiä Hyvinkäältä löytyy, mutta nyt on siirrytty muihin maihin.

Pasilan Rotaryklubin edustajat esittelevät Global Grant -projektia ”Opettajavaihto Namibiaan” ja heidän jälkeensä suurlähettiläs avaa kirjaston Namibia-viikon.

Ma 1.4. klo 18 Ritva Semi ja Timo Havola: Opettajavaihto Namibiaan

Ma 1.4. klo 19 Namibia-viikkojen avajaispuhe (Namibian suurlähettiläs H. E. Mr. Bonny Haufiku)