Kun yllättävän pitkäksi venynyt koronapandemia alkoi vähitellen hellittää, maailma siirtyi uuteen kriisiin. Ukrainan sota on järkyttänyt perusturvallisuuttamme ja antanut vakavan muistutuksen siitä, miten tärkeää on pystyä elämään sopusoinnussa toisten ihmisten kanssa.

Rotary on aina rauhan asialla. Annamme lahjoituksia ja teemme työtä turvallisen elämän ja kulttuurien välisen yhteisymmärryksen puolesta. Taistelemme yhtenä rintamana poliota vastaan, ympäristön ja koulutuksen puolesta, avustamme humanitääristen kriisien uhreja ja tuemme apua tarvitsevia paikallisesti – kaikkialla maailmassa.

Tällaisena levottomana aikana kyynisyys saattaa nujertaa pienen ihmisen, mutta rotaryaate antaa uskoa paremmasta huomisesta. Hyvää tahtoa tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan!

Klubimme yhteisellä äänellä toivotan jokaiselle rauhallista joulunaikaa ja parempaa uutta vuotta!

Sami Kanerva

Vantaa Myyrmäki Rotaryklubin presidentti 2022-23