Lokakuun ensimmäisenä päivänä 2023 oli rotareiden perinteinen Itämeren hyvinvointiin liittyvä tapahtuma Helsingissä. Olimme mukana patikoimassa.
Tilaisuuteen osallistui noin 300 rotarya, joista noin 70 patikoi. Patikointi hienossa syyssäässä on erinomainen tapa tukea tärkeää asiaa. Sää suosi tapahtumaa, mukana oli osallistujia myös Saksasta ja Italiasta. Suomessa tällä hetkellä olevat vaihto-oppilaat olivat mukana omalla veneellä, heidän joukossaan klubimme vaihto-oppilas Maria Perusta. Tilaisuus alkoi Pikku Finlandiasta ja päättyi Porthaniaan, jossa ruokailimme ja osallistuimme Itämeren tilannetta käsittelevään kansainväliseen seminaariin. Tapahtuma oli erinomaisesti järjestetty ja seminaarin anti oli korkeatasoinen.