Tapiolan Rotaryklubi julkisti Vuoden Tapiolalainen-valinnan kokouksessa 09.03.2024. Valinta tehdään joka toinen vuosi. Joka toinen vuosi valitaan Vuoden Nuori Tapiolalainen.
Valintakomitean puheenjohtaja Jouni Mykkäsen esityksestä valituksi tuli ympäristöneuvos, DI Lea Siivola. Työuransa hän on tehnyt ympäristöhallinnon tehtävissä. Tällä hetkellä hän toimii Tapiolan Kilta ry:n sihteerinä. Killan tavoitteena edesauttaa Tapiolan ja sen lähialueen perusarvoihin pohjautuvaa kaupunkisuunnittelua ja asumista.
Alueen alkuperäisarvoja kunnioittava tavoite on tiiviisti rakennettu liike-, palvelu- ja asuinkeskittymä keskellä Tapiolaa ja sitä ympäröivät arvokkaat niitty- ja metsäalueet. Näiden reunamilla on vanhaa, pieteetillä saneerattua rakennuskantaa edustamassa puutarhakaupungin vehreyttä ja aikansa arkkitehtuuria. Tämä mahdollistaa hyvän elämän kaikille alueen asukkaille kunnioittaen heidän erilaisia tarpeitaan ja käsityksiään hyvästä asumisesta.
Näiden arvojen ja tavoitteiden puolesta Lea on toiminut ansiokkaasti yksityishenkilönä ja Tapiolan Killan kautta.
Syksyn aikana Lea tulee puhumaan meille laajemmin näkemyksistään alueen kehittämiseksi.