Hyvät Tammer Novan rotarit,

Hyvää alkanutta vuotta ja suuri kiitos vielä osallistumisestanne ja panoksestanne onnistuneen syyskauden kokouksiin ja tapahtumiin!

Tammer Novan kevätkausi 2020 käynnistyi tiistaina kulttuurin merkeissä Vapriikin Teatterimuseonäyttelyssä klubimestari Tarja Inkovaaran johdolla, näyttelijä Irmeli Hirvosen sekä yllätysvieraiden Maija ja Esko Raipian ja Seppo Mäen seurassa, toivottavasti pääsit nauttimaan hienosta tapahtumasta.

Ensi tiistain klubineuvottelussa 14.1 suunnittelemme yhdessä Tammer Novan kevään ohjelmaa, johon olen pyytänyt ehdotuksianne ja niitä paljon jo saanutkin, vielä on oiva tilaisuus vaikuttaa kevään ohjelman sisältöön. Ehdota mieleistäsi puhujaa tai vierailukohdetta, vai toisitko oman kokemuksesi tai tietämyksesi ajankohtaisesta aiheesta klubikokouksen alustukseksi?

Ohjelman yhteisellä suunnittelulla ja toteutuksella saamme paitsi monipuolisen ja mahdollisimman monia jäseniä kiinnostavan ohjelman, myös omien jäsentemme monipuolista tietotaitoa näkyviin. Tiistain klubineuvottelussa luomme katseita ensi kaudellekin, tulevan 25v juhlan ideointiin, joka ehti jo tiistaina epävirallisesti käynnistyäkin idearikkaassa ympäristössä ja seurassa.

Tammikuussa tapahtuu Tammer Novassa myös viikkokokousten ulkopuolella.

Tammer Nova on mukana järjestämässä nuorille suunnattua CMI rauhan ja konfliktinhallinnan seminaaria (tiistaina 21.1) Valkeakoskella, joka toteutetaan yhteistyössä seitsemän pirkanmaalaisen rotaryklubin ja CMI:n (Crisis Management Initiative) kanssa. Jäsenistämme erityisesti Päivi Oksi-Walter ja Tommi Aho ovat olleet aktiivisesti projektissa mukana. Seminaari pyritään videoimaan ja näemme koosteen seminaarista myöhemmin keväällä.

Samalla viikolla torstaina 23.1 pidetään Aistihuoneen käyttöönotto- ja mahdollisen jatkoprojektin ”Stop Depression” lanseeraustilaisuus Tampereen yliopistolla, olethan ilmoittautunut tapahtumaan!

Tammer Nova oli aktiivisesti mukana usean vuoden ajan Aistihuoneprojektissa, jossa kahdeksan rotaryklubia sekä Lastensairaalan Tuki Ry saivat kerättyä yli 100 000 euroa Lasten- ja nuorten sairaalan Aistihuoneen hyväksi. On hienoa vihdoin päästä näkemään ja kuulemaan aistihuoneen toiminnan käynnistämisestä ja uusista hoitomenetelmistä jäsenemme lastenpsykiatrian professori Kaija Puuran luennolla.

Tammi-helmikuun vaihteessa osallistumme Rotary Forumiin 1-2.2 Helsingissä Triplassa, ilmoittautumista on jatkettu vielä 15.1 asti. Kattavassa ohjelmassa on laajasti rotarytietoutta ja mielenkiintoisia kansainvälisiäkin puhujia. Tammer Nova haluaa panostaa jäsentensä rotarytietouteen ja -koulutukseen ja osallistuu tapahtumaan osallistuvien jäsenten seminaarikustannuksiin maksamalla seminaarin osallistumismaksun. Tällä hetkellä jo kahdeksan jäsentä on ilmoittautunut tapahtumaan allekirjoittanut mukaan lukien.

Helmikuussa leivotaan. Otimme piirin D1390 kuvernööri Eija Hatakka-Peltosen haasteen vastaan rotaryn syntymäpäiväkakkukilpailusta, ja leivomme Tammer Novan oman rotaryn syntymäpäiväkakun 18.2, koristeluideoita otetaan vastaan nyt jo (klubimestari Anu Partio/allekirjoittanut).

Kevään tapahtumista lisää myöhemmin, ja nettisivullamme https://rotary.fi/tammernova/ajankohtaista/tapahtumakalenteri/

Tapaamisiin taas ensi tiistaina ja tulevissa kokouksissa,

Mukavaa sunnuntaita ja tulevaa viikkoa,

Tammikuisin rotaryterveisin, Miia.