Käätyjenvaihto 20.6.2018 Finlaysonin palatsi – tervetuloa!

Arvoisa kuvernööri Mikko, tuleva kuvernööri Jarmo, hyvät rotarit ja Rotaryn ystävät. Sehr geehrte Damen und Herren, Chère Paloma

Sydämellisesti tervetuloa minunkin puolestani! On ilo nähdä teidät juhlistamassa käätyjenvaihtotilaisuutta täällä, Tammer Novan omassa klubitilassa. On mukavaa juhlistaa tätä hetkeä kanssanne.

Tammer Nova on uniikki klubi alueemme klubien joukossa jo siitä syytä, että jäsenistöstämme suurin osa on naisia.

Reilut parikymmentä vuotta sitten ei ollut lainkaan itsestään selvää, että naisia kutsutaan Rotaryyn, saati, että he perustaisivat oman klubinsa. Näin kuitenkin tapahtui. Tänä päivänä Tammer Nova on monin tavoin aktiivinen, runsaasti tunnustuksiakin saanut klubi, naisille ja myös miehille.

Vaikka emme ole toiminnassamme voineet samalla tavalla profiloitua tietylle alueelle, kuten esimerkiksi Hervanta tai Ylöjärvi, ja samalla saada vahvaa tartuntapintaa paikalliseen hyväntekemiseen, meillä on aivan oma tärkeä palvelukohderyhmämme: naiset, usein lapsineen, ja nuoret naiset erityisesti.

Tänäkin vuonna olemme toteuttaneet vuosittaisen Nuoret naiset -johtamisurille -koulutuksen. Lisäksi olemme olleet mukana Aistihuoneprojektissa ja muutamassa muussa paikallisessa palveluprojektissa.

Rotaryklubina lahjoitamme varoja myös omalle säätiöllemme, Rotarysäätiölle. Tämä yhteinen vastuu maailmanlaajuisesta hyväntekemisestä on tärkeää. Rotarysäätiön avulla voimme tehdä itseämme suurempia asioita.  Halu tehdä hyvää on syvällä ihmisessä.   Rotarysäätiön kautta voimme auttaa niitä, joilla hätä on suurempi kuin meillä. Rotary onkin erinomainen väylä toteuttaa tätä.

Nyt päättymässä olevan kausi Päivi johdolla on tuonut meille myös jotain aivan uutta: ystävyysklubin Saksasta. Vaikka vasta otamme ensi askelia tässä ystävyysklubitoiminnassa, näen tässä valtavasti potentiaalia ja iloa. Päiville suuret kiitokset tämän toiminnan käynnistämisestä.

Tammer Novan tulevakin vuosi tuo jotain uutta. Lisäämme hieman avec-tilaisuuksia ja perhetapahtumia. Olemme iltaklubi. Se sopii useimmille jäsenistämme hyvin. Mutta myös meillä on jäseniä, joille tämä kokousaika ei sovi. Hieman vastavirtaan kulkien kokeilemme myös perjantailounaskokouksia. Lisäämme tapaamistemme sosiaalista osuutta, kokoonnumme ajoittain vain iloitsemaan toisistamme ja kuulumistamme Rotaryyn. Mietimme myös, sopisiko Interact Tammer Novan -toimintapalettiin.

Ensi kauden vuosivaihto-oppilaamme, Hilja, matkaa syyskuussa Italiaan; vastavuoroisesti saamme Chiaran Italiasta ilostuttamaan meidän rotarykauttamme. Tämä myös rikastuttaa toimintaamme.

Me kaikki voimme olla iloisia ja ylpeitä jäsenyydestä tässä klubissa. Tammer Nova on monin tavoin upea klubi.Tammer Novan jäsenistössä on valtavasti potentiaalia.

Kiitän tammernovalaisia luottamuksestanne. Uskon, että luotsaamme Tammer Novaa seuraavan aktiivisen kauden iloisesti ja asioihin tarttuen. Ystävyys ja palvelualttius johtoajatuksenamme.

Toivotamme myös menestystä Tammer Novan jäsenelle, Jarmo Palukalle ja Niinalle. Teillä on mielenkiintoinen vuosi edessänne. Kuvernöörikiireistä huolimatta odotamme näkevämme Jarmon usein myös Tammer Novan kokouksissa ja tapahtumissa.

Vielä lopuksi: haluan luovuttaa kautensa päättävälle Päiville Past presidentin merkin ja kukat koko klubin kiitoksenamme Tammer Novan presidentin tehtävän ansiokkaasta hoitamisesta.

Kiitos!

Silja Minkkinen-Poikolainen, Tammer Nova rotaryklubin kauden 2018-2019 presidentti