Kartta latautuu...

13.11.2024

Tapahtumapaikka
Tampereen Suomalainen Klubi

Mitä rotareiden vesiensuojelutyö Suomessa ja Itämeren ympärillä tarkoittaa? Miksi meren suojelu ei kosketa vain meren rannikkoalueita vaan koko maata?

Hannele Kauranne alustaa aiheesta viikkokokouksessamme ja kertoo myös mitä rotaryklubi voi tehdä.

Hannele Kauranne on ollut Helsinki Finlandia Hall rotaryklubin jäsen vuodesta 2002. Helsingin yliopistossa hän opiskeli venäjää, kielitiedettä, fonetiikkaa sekä viestintä- ja informaatioteoriaa tullakseni kielentutkijaksi. Uransa hän teki kuitenkin graafisessa ja julkaisuteollisuudessa. Pisimpään Hannele toimi Helsingin yliopiston omistaman Unigrafian kehitysjohtajana ja asiakasverkostojen johtajana.

Hannele Kauranne on toiminut klubiinsa presidenttinä ja piirin AG:na. Rotaryn Itämeri-työssä hän on ollut vuodesta 2007 lähtien. Muutamassa klubissa eteläisessä piirissämme 1420 vakuututtiin, että puhdas vesi on elämän perusedellytys ja että Itämeren ja Suomen lähivesien suojelu on ehdottoman tärkeä Rotaryn lähialuehanke. Think Globally – Act Locally!

Hannele on klubinsa Itämeri- ja ympäristövastaava. Piirin 1420 Itämeri-komiteassa (Itämeri-foorumissa) häne toimi 2009-2023, sihteerinä yhdeksän vuotta ja puheenjohtajana neljä vuotta.

Vuonna 2019 Hannele Kauranne vastasi Save the Baltic Sea -osaston järjestämisestä RIC Hampurin House of Friendshipissä. Piirissä 1420 ja 1410 haluttiin testata, kiinnostaisiko Itämeren suojelu muitakin rotareita Itämeren ympärysvaltioissa. Innostus oli suurta ja 16.10.2019 perustettiin BASRAN eli Baltic Sea Regional Action Network of Rotarians.

Hannele on siis yksi BASRANin perustajajäsenistä. Hän on toiminut sihteerinä BASRAN-ohjausryhmässä 2019-2021 ja Boardissa 2021-2023. Nyt hän on jäsen- ja viestintävastaava (2023-2025).

Hannele Kauranne