Kartta latautuu...

Tapahtumapaikka
Kalevan kirkko

Rotarit ja rauha

Tiistai 16.11. klo 17.15-18.30, IC-kokous. Myös muiden alueiden ja piirien rotarit ovat tervetulleita.

Alustajina:
PDG Risto Suviala, piirin 1410 Rotary Peace Fellowship -alakomitean puheenjohtaja;
UN Women ry:n toiminnanjohtaja Jaana Hirsikangas, Rotary Peace Center -stipendiaatti ja
piirimme 1390 rauhankumppanuusvastaava Hannamari Helke.

Paikka: Kalevan kirkon sali 1, Liisanpuisto 1, 33540 Tampere
Sisäänkäynti Seurakuntasalit- tai Diakonia-ulko-ovien kautta. Kahvitarjoilu. Ilmoittautumislinkki lähiosallistumiseen ja kahvitarjouluun alla.

Virtuaaliosallistuminen on myös mahdollista, linkki alla.

UN Women ry:n toiminnanjohtaja Jaana Hirsikangas kertoo kokemuksistaan Rotary Peace Center -stipendiaattina. Minkälaisena Jaana koki koulutuksen, minkälaista hyötyä siitä on ollut hänelle ja kenelle hän suosittelisi osallistumista. Minkälaisena Rotaryn toiminta näyttäytyi valinta- ja koulutusprosessissa?

PDG Risto Suviala kertoo Rotaryn rauhantyöstä ja rotaryklubien rauhanstipendiaattihakuprosessista sekä antaa vinkkejä siitä, miten klubin kannattaa edetä hakijoiden rekrytoinnissa.

Hannamari Helke kertoo omasta tehtävästään ja tavoitteistaan piirin 1390 rauhankumppanuusvastaavana.

Tule kuuntelemaan Rotaryn työstä rauhan hyväksi ja siitä mitä sinä tai klubisi voisitte tehdä rauhan edistämiseksi.

Ilmoittautumislinkki Kalevan kirkolle 16.11. paikalle tuleville: https://doodle.com/poll/ui56yczymzu222m5?utm_source=poll&utm_medium=link

Etäyhteyslinkki: https://meet.google.com/dob-wcti-hjv
Muistathan lisätä koko nimesi näkyviin, samoin kuin klubisi nimen.

Jaana Hirsikangas
toimii UN Women Suomen toiminnanjohtajana. Ennen työtään YK:n tasa-arvojärjestön parissa Hirsikangas on työskennellyt mm. YK:n rauhanyliopistolla Costa Ricassa kestävän kehityksen parissa ja Kirkon Ulkomaanavussa Naisten Pankin parissa. Lisäksi hän työskennellyt ruohonjuuritason naisjärjestöissä Ugandassa ja Intiassa. Jaana Hirsikangas oli Rotary Peace Fellow Bangkokissa kevään 2019 Chulalongkornin yliopistolla. Osana fellowshipiä olivat pidemmät kenttämatkat Thaimaan ja Myanmarin rajalle sekä Filippiinien Mindanaon saarelle, jossa molemmissa tutustuttiin alueella tapahtuviin rauhanprosesseihin ja sen osapuoliin. Hirsikankaalla on maisterintutkinto yhteiskuntatieteistä ja kandintutkinto naistutkimuksesta. Maisteriopintonsa hän on tehnyt Development and International Cooperation -ohjelmassa. Hirsikankaalla on myös järjestöjohtamisen erikoisammattitutkinto.

Piiri 1410
Risto Suvialan johdolla on keväästä 2017 alkaen panostanut kansainväliseen rauhantyöhön. Joka vuosi piiri rekrytoi ympäri Suomea henkilöitä ohjatakseen heitä hakemaan Rotary Peace Fellow – stipendejä Rotarysäätiöltä. Stipendiaatit pääsevät opiskelemaan joko kaksivuotista maisterintutkintoa tai yksivuotista ammatillista täydennyskoulutusta seitsemässä Rotary Peace Centerissä. Lähin näistä Peace Centereistä on Ruotsissa Uppsalan yliopistossa. Piiri 1410 on myös Euroopan ainoa piiri, joka on saanut Rotarysäätiöltä Peacebuilder District – tunnustuksen.