Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
23.09.2023
12:00 - 15:00

Rotaryklubit eri puolilla Suomea järjestävät 23.9.2023 koko perheelle suunnatun, maksuttoman Patikkapolku -tapahtuman. Tavoitteena on aktivoida kaiken ikäisiä ihmisiä liikkumaan ja tarjota mukava ulkoiluhetki luonnon keskellä.

Tapahtuma on myös osa vuosittaista Euroopan urheiluviikkoa, jonka on käynnistänyt Euroopan komissio. Urheiluviikolla innostetaan eurooppalaisia olemaan #BeActive säännöllisesti ja liikkumaan omassa arjessaan enemmän.

Tampereen Patikkapolku on kilometrin pituinen kävelylenkki Pyynikillä. Polun varrella on tietovisailua ja /tai pieniä toiminnallisia tehtäviä.

Tapahtuman lähtöalueella on kepparirata, jossa halukkaat pääsevät kokeilemaan ratsastusta keppihevosilla.
Alueella on mahdollisuus luoda taideteoksia luonnonmateriaaleista tai testata tasapainoaan.

Patikkapolun rasteilla tietovisailutehtävien lisäksi on pieni liikunnallinen tapahtuma, paikka, jossa kuunnella metsän huminoita ja sanataidepaja, jossa pääsee tarinoimaan.

Ennen lenkkiä lapset saavat tapahtumaleiman käteensä ja leimaa vastaan pienen edun Pyynikin munkkikahvilassa.

Patikkapolun järjestävät Tammer Nova rotaryklubin kanssa yhteistyössä Tampereen seurakuntien liikuntakasvatustyö, Liikuntakoulu Anne Sällylä, Pirkanmaan Lastenliitto, Sanataidepajat Tiina Keskinen

Rasteilla tapaa myös Rotaryn vaihto-oppilaita, sillä tapahtuma on myös osa Tammer Nova rotaryklubin varainhankintaa. Tuotto ohjataan nuorisovaihtotoimintaan. Nuorisovaihto tarjoaa nuorille mahdollisuuden tutustua erilaisiin kulttuureihin, saada uusia ystäviä, jotka usein säilyvät läpi elämän. Kielen oppimisen lisäksi vaihto on mitä parhainta kansainvälisyyskasvatusta. Vaihdossa opitaan kohtaamaan erilaisia ihmisiä, tapoja ja kulttuuria.

Kiitämme kaikkia tukijoitamme. Tuki kohdentuu vaihto-oppilaidemme vapaa-ajan harrastusten ja toiminnan rahoittamiseen.

Tredu-Kiinteistöt Oy, POAS – Pirkan Opiskelija-asunnot Oy, Finnpark Oy, Lännen palveluyhtiöt Oy ja YH Kodit Oy

TERVETULOA!