Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
21.09.2024

PATIKKAPOLKU TULEE TAAS!

Patikkapolku on koko perheen liikuntatapahtuma Pyynikillä. Sen perusidea on luontopolku, jonka varrella on toiminnallisia rasteja tai mukavaa tietovisailua liittyen Rotaryn keskeisiin teemoihin, joten jaamme lenkillä runsaasti myös tietoa siitä, mitä rotarit käytännössä tekevät!

Patikkapolku kulkee kaupungin valmista lenkkipolkua. Tapahtuman reitti merkitään opastein, Lenkin pituus on noin 1,5 km helppokulkuista tasaista maastoa. Patikkapolku alkaa ja päättyy Pyynikin näkötornille, jonka läheisyyteen pystytetään info-teltta.

Tampereella tapahtuma toteutetaan tänä vuonna yhteistyössä Tammer Novan ja Tammer Nova Future Makerin kanssa. Olemme saaneet myös Pirkanmaan lastenliiton ja Tampereen ev.lut seurakunnat mukaan.
Lastenliiton pisteellä saa ratsastaa kepparihevosilla ja seurakuntien rasti on kiva temppurata!

Tammer Novasta Tarja Inkovaara ohjaa reitillä tekemään taidetta luonnonmateriaaleista.

Tahmelan K-Market tukee tapahtumaamme tarjoamalla lapsille mehut lenkin päätteeksi.

TAPAHTUMA OSA ISOMPAA KOKONAISUUTTA

Viime vuonna Tampereen tapahtuma houkutteli Pyynikin lenkkipolulle noin 200 ulkoilijaa. Patikkapolun idealla on toteutettu eri puolilla Suomea jo kymmeniä Rotarytapahtumia. Patikkapolku on osa RotaKids -toimintaa.

Tapahtuma on myös osa vuosittaista Euroopan urheiluviikkoa, jonka on käynnistänyt Euroopan komissio. https://sport.ec.europa.eu/european-week-of-sport/about-european-week-of-sport Tavoite on innostaa eurooppalaisia olemaan #BeActive säännöllisesti ja liikkumaan omassa arjessaan enemmän. Suomessa tätä tapahtumaviikkoa koordinoi opetushallitus. Saamme tapahtumamme näkyviin urheiluviikon eri viestintäkanaviin.

VAPAAEHTOISIA TARVITAAN

Tapahtumajärjestelyt ovat käynnissä. Merkitse päivä jo kalenteriisi – olethan mukana!
Tarvitsemme vapaaehtoisia rasteille polun varrelle, infoon ja teltan pystytykseen ja purkamiseen.
Ilmoittaudu heti presidentti Anna Tryggille!

Future Makerin osalta tapahtumasta vastaa Kaija Reiman-Salminen

TEHDÄÄN ROTARYA TUNNETUKSI – NÄHDÄÄN PYYNIKILLÄ!