Rovaniemen Rotary -klubit aloittavat Revontulilaavun rakentamisen. Kaivattu, toivottu ja rakastettu Revontulilaavu on tarkoitus ottaa käyttöön lokakuun puoliväliin mennessä. Uusi laavu rakennetaan samalle paikalle Rotaripuistoon kuin tuhopolton seurauksena tuhoutunut laavu.

Työt alkoivat 15.8.2023 kivituhkan levittämisellä ja perustusten kunnostamisella. Kivituhkalla parannetaan esteettömyyttä ja helpotetaan alueen ylläpitoa. Keväällä rotarit talkoilivat yhdessä Napa KP:n kanssa Norvajärvellä laavun tarvitsemat puut kuivumaan rakentamista varten. Kun vielä saadaan uudet grillit teetettyä ja tarvikkeet haettua, kaikki on valmista uuden laavun rakentamista varten.

Päätös uuden laavun rakentamiseksi tehtiin, koska kansalaisilta tuli nii paljon rohkaisevia viestejä. Vuoden kaupunkikeskustateoksi valittu laavu oli myös erittäin suosittu ja uutta on toivottu paljon. ”Rotarit haluavat tehdä hyvää yhdessä kaupunkilaisten kanssa ja rakennamme revontulilaavun porukalla uudelleen”, sanovat Rovaniemen rotaryklubien presidentit Manu Pajuluoma ja Jaana Koskela.

Ensimmäiset myös yleisölle avoimet talkoot ovat lauantaina 19.8. klo 9 alkaen. Työ jatkuu sunnuntaina samaan aikaan. Reippaiden rotareiden lisäksi talkoisiin toivotetaan tervetulleeksi kaikki, jotka haluavat osallistua rovaniemeläisten iloksi tehtävän lähivirkistyspaikan rakentamiseen.

Talkoolaiseksi voi ilmoittautua projektia johtavalle Juri Laurilalle laittamalla sähköpostia osoitteeseen juri.laurila[at]gmail.com.

Revontulilaavu rakennettiin talkooporukalla kaikkien rovaniemeläisten iloksi vuonna 2021.

Revontulilaavu rakennettiin talkooporukalla kaikkien rovaniemeläisten iloksi alunperin vuonna 2021.