Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
03.10.2023

Hotelli Santa Claus

Rovaniemen Rotaryklubi ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubi ry pitivät tänään yhteiskokouksen, jossa esittelyssä oli RIKO-hanke, eli toimintamalli rikoksilla oireilevien nuorten kanssa työskentelemiseksi. Sosiaalityöntekijät Lauri Vakkuri ja Heidi Ylipulli esittelivät hankkeen toimintaa ja tuloksia. Erityisen kiinnostuksen herätti kokemusasiantuntija Tuomo Kataisen tuoma näkökulma aiheeseen. Esitys herätti paljon keskustelua ja pohdintaa. Kiitokset esiintyjille sekä psykiatri Kaisa Marjamäelle, joka alunperin esitti yhteistyötä asian osalta!

RIKO-hanke on vuodesta 2021 toiminut Rovaniemellä ja lähikuntien alueella auttaen rikoksilla ja päihteillä oireilevia alle 30-vuotiaita nuoria elämänmuutoksessa. Hankkeen rahoitus on tähän saakka tullut oikeusministeriöltä, jonka asettamaa rikoksilla oireilevien nuorten toimintamallia hanke on pilotoinut toiminta-alueellaan. Toimintamallin periaatteisiin kuuluu asiakasnuoren intensiivinen ja kokonaisvaltainen tuki, moniviranomaisyhteistyö sekä rinnalla kulkeminen kaikissa nuoren elämää haastavissa asioissa. RIKO-hanke toimii tällä hetkellä osana Lapin hyvinvointialuetta, ja toiminnan juurruttamisesta sosiaalitoimialalle käydään parhaillaan neuvotteluja.

Sosiaalityöntekijät Lauri Vakkuri ja Heidi Ylipulli sekä kokemusasiantuntija Tuomo Katainen esittelemässä RIKO-hanketta.

Rovaniemen Rotaryklubin ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubin jäseniä Kuru-kabinetissa. Hybridikokoukseen pystyi osallistumaan myös verkon kautta ja "pöllömme" piti huolen videokuvasta ja äänestä.

Rovaniemen Rotaryklubin ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubin jäseniä Kuru-kabinetissa. Hybridikokoukseen pystyi osallistumaan myös verkon kautta ja “pöllömme” piti huolen videokuvasta ja äänestä.

Presidentti Manu Pajuluoma esittelemässä päivän esiintyjiä.