D1385 piirikonferenssi järjestettiin 5.-7.5.2023 Rovaniemellä.

Piirikonferenssi käynnistyi 5.5.2023 Get Together -retkellä Norvajärvelle tutustumaan Rovaniemen Rotaryklubin ja Rovaniemi Santa Claus Rotaryklubi ry tulevan Revontulilaavun juuri kaadettuihin ja parkattuihin rakennustarpeisiin sekä Saksalaisten sotilaiden hautausmaahan. Retki jatkui Alakorkalon laavulle makkaranpaistoon ja nisukahveille.

Piirikonferenssissa kansainvälisinä vieraina paikalla olivat Rotary Internationalin (RI) presidentin edustajana toiminut PDG Irena Brichta Prahasta, piirikuvernööri Urmas Kaarlep Tallinnasta sekä European Disaster Aid toimintaa esitellyt Stuart Amesbury. Rotarytoimintaa ja klubien projekteja esiteltiin lauantaina Sampo-keskuksesssa pidetyssä House of Friendshipissä.

Ohjelmassa oli myös piirijuhla ja viikonlopun kruunasi lauantaina kuvernöörin illallisgaala, jossa kevyemmän ohjelman lomassa jaettiin huomionosituksia ansioituneille klubeille ja rotareille sekä pidettiin hyväntekeväisyyshuutokauppa ja -arpajaiset.

Paikalla oli rotareiden ja heidän puolisoidensa lisäksi myös kaikki piirimme alueella olevat vaihto-oppilaamme sekä runsas edustus piirimme alueella toimivista kolmesta Rotaract-klubista. Kaikkiaan osanottajia oli reilut 150 henkeä.

Kuva: Vaihto-opiskelijat kertoivat kokemuksistaan kuvernöörin illallisgaalassa.