Porin rotaryklubit järjestivät intercitykokouksen 18.1. Suomalisella Klubilla. Kokouksen aiheena oli Satakunnan tulevaisuus. Kokouksessa oli arvovaltainen panelistijoukko pohtimassa Satakunnan näkymiä. Keskustelijoina olivat maakuntajohtaja Kristiina Salonen, hyvinvointialueen johtaja Kirsi Varhila ja Porin kaupunginjohtaja Lauri Inna. Keskustelun veti Kim Huovinlahti.

Yhtenä erittäin kiinnostavana tulevaisuuden mahdollisuutena keskustelijat näkivät vihreän siirtymän investoinnit. Satakunnan edustan merialueella tuulivoimalla tuotettava puhdas energia mahdollistaa uusia runsaasti sähköä käyttäviä investointeja satamien läheisyyteen. Koulutukseen panostaminen nähtiin tärkeänä edellytyksenä maakunnan kehitykselle. Nuorison pysymistä paikkakunnalla edistää hyvä koulutustarjonta ja siten parannetaan yritysten ammattitaitoisen työvoiman saatavuutta. Uusia korkeakoulutason aloituspaikkoja pitää siis saada maakuntaan lisää. Keskustelijat olivat yhtä mieltä siitä, että työperäistä maahanmuuttoa tarvitaan lisää Satakuntaan. Tällä hetkellä monien alojen kehitystä jarruttaa työvoimapula.

Kokouksessa oli osallistujina liki 100 henkilöä.