Porin rotaryklubit järjestivät hyväntekeväisyyskonsertin 20.3. Keski-Porin kirkossa. Konsertilla kerättiin varoja polionvastaiseen työhön. Pääesiintyjänä oli Eino Grön säestäjänään Lasse Hirvi. Myös Martti Wallin Meri-Porin rotaryklubista esiintyi.

Konsertti onnistui hienosti. Ennakkoon myytiin yli 500 lippua ja oveltakin vielä 100 lippua. Konsertin tuotto on niin hyvä, että panos polionvastaiseen työhön nousee yli 20.000 euron. Avustussumman kasvu näin isoksi johtuu siitä, että Bill ja Melinda Gatesin säätiö on lupautunut lisäämään kaksinkertaisena sen summan, jonka klubit ohjaavat polionvastaiseen työhön.

AG Pekka Karhumäki kertoi konsertin väliajalla rotaryn End Polio Now – hankkeesta. Tavoitteena on rokotusten avulla hävittää polio kokonaan maailmasta. Viimevuonna vielä muutama tapaus oli Pakistanissa ja Afganistanissa.

Konsertti oli hieno tilaisuus ja rotarytoiminta sai paljon myönteistä näkyvyyttä!