Pohjanmaan ja Lapin rotarypiiri 1385 on tänä vuonna ollut mukana järjestämässä apua Ukrainalaisille usean sadantuhannen euron arvosta kertoo Virpi Honkala, joka on toiminut Rotary Internationalin hallituksessa ja sen taloudesta vastaavana johtajana vuosina 2021 – 2022.

Ensimmäinen 25 000 USD avustus Harkovaan: palo- ja pelastushenkilöstölle tarkoitetut varusteet ja välineet. Toinen 25 000 USD avustus Kiovaan hätämajoituspaikkojen varustamiseen. Kolmas avustus yhteistyössä amerikkalaisen piirin 7620 ja neljän muun piirin kanssa: 175 000 USD sairaanhoidollisiin välineisiin ja neljäs, laajempi saman piirin kanssa 375 000 USD röntgen-ja anestesialaitteita ja ensihoitoon tarkoitettuja välineitä. Viides avustus on meneillään kotimaassa: Kristiinankaupunki-Närpiö-Kauhava-Lapua: ruokaa, hygieniatarvikkeita ja polkupyöriä.

Lue lisää Rotaryn toiminnasta Ukrainalaisten auttamiseksi