Klubin  nuorisovaihtoasiamiehet ovat tiedustelleet vaihtareilta kuulumisa. Alla saatuja tervehdyksiä:

Sofia Sarmala
Vuosivaihto Perussa 2012-2013
Tervehdys Nurmijärven Rotary-klubi,

Kymmenisen vuotta on vierähtänyt siitä, kun olin Nurmijärven klubin lähettämänä vaihto-oppilaana Perussa. Vaikka sijainti oli kaukainen, kieli tuntematon ja ihmiset uusia, tuli Perusta toinen kotimaa ja omasta rotaripiiristä toinen perhe. Vaihtarivuosi on edelleen paras vuosi enkä vaihtaisi sitä pois mistään hinnasta.

Vielä tänäkin päivänä minulla on upea lähiverkko ympäri maailmaa. Vaihtarivuoden jälkeen olen reissannut samalla moikaten vaihtarikavereita Keski-Euroopassa sekä Pohjois-Amerikassa, ja lähimmän vaihtarikaverini kanssa olemme viettäneet upean kesän reilaten Euroopassa! Isäntäperheideni kanssa soittelemme ja viestittelemme säännöllisen epäsäännöllisesti, välillä myös ex-tempore! Muutamien perheenjäsenien kanssa olemme järjestäneet sykähdyttävän ’reencuentron’ eli jälleennäkemisen ja 10-vuotisreissu Peruun on jo suunnitteilla.

Suomessa olen asettautunut Tampereelle opiskelemaan ja täällä päässyt verkostoitumaan Rotaractin kautta myös opiskelualani ulkopuolella. Tampereen Rotaractissa meillä on mukava monialainen aktiiviporukka ja kivaa toimintaa, jota muokkaamme koko ajan porukan näköiseksi. Voin ylpeänä kertoa toimineeni myös klubin presidenttinä tuoden uudistuksia klubin toimintaan etenkin Perun kokemusteni pohjalta.

Kiitollisena omasta vaihtarivuodesta kannustan tukemaan nuorisovaihtotoimintaa jatkossakin. Oikein paljon onnea 50-vuotiaalle Nurmijärven klubille ja menestystä tuleville vuosille! ¡Felicitaciones!

Sofia Sarmala,
Nurmijärven vaihtari Perussa 2012-2013

Eleonora Casiroli
Italia
Leirivaihto kesällä 2016
It has already been 5 years since the Rotary Club welcomed me to its district, but the memory of that experience is so vivid that I often talk about it and tell what I experienced there.

I was welcomed by a wonderful family, with whom I remember having long chats at the table, taking notes of Finnish recipes, also noting the terms of the foods in the original language, and having relaxing saunas and baths at the lakes.

To demonstrate the beautiful bond we had established, was the reunion in Italy with the sons of the host family, Tuuli and Jussi Valkama, who met my family during their vacation in Milan. At my house we tried to reproduce what I had lived with them, a moment in the company of a large family who wanted to introduce the local culture and make the guests feel at home.

Thanks to the Rotary Club in the second part of my Summer Camp Youth Exchange I then had the opportunity to meet young people of other nationalities and I am pleased to say that I am still in contact with many of them.

Thanking you once again for the opportunities given to me, I wish the Club happy birthday for its 50 years!

Katrien Pienaar (os. Nel)
Etelä-Afrikka
Kesävaihto Nurmijärvellä 2012
 Katrien lähetti tervehdysvideon rotaryklubille. Emme voisi sitä julkaista sen yksityisyyden vuoksi. Katrien on suorittanut yliopistotutkinnon ravitsemustieteen alalta ja toimii elintarvikealan yrityksessä tuotekehittäjänä. Luontoharrastus on läheinen.Hääkuva on vuodelta 2020.

Michaela Kubickova
Tsekki
Leirivaihto, Kesä 2014
Thank you for your message. It will be a pleasure for me to provide your club with my memories about pretty valuable time in Finland.

I married  2 months ago and I have worked as a lawyer for 3 years already.  The office where I work located in in Prague and I still living in the spa town Poděbrady.

I want to concratulate Nurmijärvi Rotaryclub for it’s 50th anniversary.

Míša

Annika Leino
Vuosivaihto USA Florida 2015-2016
Minulle kuuluu oikein hyvää, kiitos kysymästä! Vaihto-oppilasvuoteni jälkeen suoritin lukion loppuun, ja hakeuduin Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun opiskelemaan taloustiedettä. Kandidaatin tutkinnossani suoritin myös vaihto-opintoja Yhdysvalloissa – tällä kertaa University of Michiganissa. Go blue!

Muistelen Rotaryn vaihto-oppilasvuottani Floridassa lämmöllä, ja olen edelleen päivittäin yhteydessä vaihtovuoden ystäviini. Vaihtovuosi oli todella ainutlaatuinen kokemus, ja olen erittäin kiitollinen että olen saanut olla osa Rotary-yhteisöä.

Heidi Saastamoinen
Vuosivaihto Australia 2018-2019

Moikka ja terveisiä armeijan leivistä!

Australian vaihdon jälkeen 2018-19 olen ehtinyt tehdä paljonkin. Korona on vaikuttanut minunkin elämääni kuten yhtä lailla kuin muidenkin. Lukion viimeiset ponnistukset tehtiin etäillen ja se oli hetkittäin rankkaa mutta välillä myös mukavaa.

Tänä keväänä valmistuin ylioppilaaksi ja pääsin todistuksella sisään Jyväskylän yliopistoon opiskelemaan ympäristö ja luonnonvarat -linjalle kuten toivoinkin. Korona heitti intereilaushaaveet kevään roskakoriin, joten piti keksiä jotakin muuta maiseman vaihdosta keväälle. Kirjoitusten jälkeen lähdinkin Kökarin saarelle Ahvenanmaalle töihin idylliseen Brudhällin hotelliin. Viihdyin siellä hyvin enkä voinut lähteä mantereelle lupaamatta mennä takaisin seuraavana kesänä.

Vekaranjärvellä ensimmäiset viikot ovat menneet vauhdilla ja tuvan kesken olemme ystävystyneet ennätysvauhdissa. On ollut mukavaa oppia uutta ja kokeilla hieman omia rajoja.

Sara Österberg
Vuosivaihto, Brasilia 2010-2011Tommi Salmi
Vuosivaihto 2016-2017 Kanada, Quebec
Saran ja Tommin laajemmat tarinat on julkaistu  toisalla sivutolla. Lue lisää vaihto-oppilaiden kokemusksista.