Ilo esitellä

Koululaistalkoot Kauppalanpuistossa 19.9.2013

Haaganpuron kunnostustalkoot Virtavesien hoitoyhdistyksen, Luoteis-Helsingin Rotaryklubin, Helsinginkaupungin ja Haagan peruskoulun talkootyönä. Talkoissa kunnostettiin/rakennettiin kutupaikkoja äärimmäisen uhanalaiselle meritaimenelle, joka lisääntyy luontaisesti Haagan- ja Maunulanpurossa = Suomen urbaanein taimenpuro, jossa kalastus kielletty!

Suurimman osan työstä teki Haagan peruskoulun 5C-luokka luokanvalvojanaan Tiina Typpi. Puroon siirrettiin kaikkiaan 5 tonnia kaupungin lahjoittamaa kivi- ja sora-ainesta.

Luoteis-Helsingin Rotaryklubi sponsoroi talkoita lahjoittaen työpanoksensa lisäksi Virholle vastaiseen käyttöön sankkoja ja lapioita sekä lapsille limut ja suklaapatukat.

Lisätietoja meritaimenen uhanalaisuudesta ks. esim.

Kiitos kaikille!

Mikko Saikku, FT (Ph.D.)Yleisen historian ma. professoriPohjois-Amerikan tutkimuksen dosenttiYmpäristöhistorian dosentti

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kuukauden ensimmäisenä ja kolmantena maanantaina:

Hotelli Haaga

Osoite: Nuijamiestentie 10,
Puh.: 09 5807877

Teams-linkki ja Teams tiedot:
Click here to join the meeting

Meeting ID: 335 938 359 183
Passcode: s6D5jL

Download Teams | Join on the web
Learn More | Meeting options

Aika:
Kuukauden ensimmäinen maanantai klo 11:30 ruokailu, esitelmä 12:15
Kuukauden kolmas maanantai klo 11:30 ruokailu, esitelmä 12:15
Poikkeamat on esitetty ohjelmassa.