Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
04.04.2022 - 11.04.2022
12:00

Viikkokokouksen 4.4.2022 aiheena on CMI – Rauhan edistäminen ja konfliktien ratkaisu. Esitelmän pitää Antti Ämmälä, yhteiskuntatieteiden maisteri, viestintäpäällikkö, CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation (Teams kokous).

Viikon kokous pidettiin Teams kokouksena, paikalla 10 rotarya ja esitelmöitsijä.

Klubin presidentti Vesa Airola avasi kokouksen ja toivotti tervetulleeksi Antti Ämmälän, CMI-Martti Ahtisaari Peace Foundationilta.

Antti Ämmälä on yhteiskuntatieteiden maisteri Tampereen yliopistosta, toiminut toimittajana, HS, YLE, Taloussanomat ja nyt noin 6 vuotta CMI’llä, nykyisenä tehtävänä Head of Communication.

CMI on voittoa tavoittelematon järjestö, jota rahoitetaan sekä julkisista että yksityisistä varoista. CMI:n kokonaisliikevaihto vuonna 2020 oli 9,5 miljoonaa euroa josta päärahoittajana on Suomen valtio (47 %). Muita suuria rahoittajia on Euroopan unioni (17%) ja Ruotsin valtio (14%). Lisäksi myös muiden maiden valtiot, yksityiset säätiöt sekä muut tahot.

Oheinen esitelmä sai aikaan vilkkaan keskustelun rauhanprosesseista ja niiden ratkaisuista, ”kuka, mitä, koska” aiheista. Ukrainan sotatilan aiheuttaman tilanteen vaikeudesta, YK’n ”kädettömyydestä” asiassa.

Esitelmä-04042022-CMI-Rauhan_edistäminen_ja_konfliktien_ratkaisu

Lisätietoja osoitteesta www.cmi.fi . Visio, Kaikki konfliktit ovat ratkaistavissa