Vierailullamme Lahden Klubitalolla toiminnanjohtaja Theresa Havana kertoi kuulumisista. Yhdeksän rotaria & avec osallistui vierailuun.

Kuusi klubilaista on työllistynyt viime vuonna. Kauppojen hyllytystyö on loppunut rahoituksen puutteessa. Nyt Esko-työ hoitaa työnvälitystä voimavarana ja työntekijänä Niina. Viimeksi Hartwallin kautta on saatu viisi työpaikkaa hyllyttäjille.

Klubitalon opintovalmentaja Moonalla on 49 opiskelijaa tuettavanaan. Tällä tuella ei ole aikarajoitusta tuen määrässä kuten tällaisia rajoituksia on muualta saatavassa tuessa. 16 tukea saanutta opiskelijaa  on valmistunut.

Lahden Klubitalolla käy luennoitsijoita ja myös kokemusasiantuntijoita. Toiminta on myös leipää ja sirkushuveja, kätköilyä, teatteria kulttuurisetelien avulla, erilaisia ryhmiä, biljardia, keilausta, käsityötä, luovaa kirjoitusta, valokuvausta, juhlia, jne. Klubitalon jäsenet vetävät toimintaa. Keskeistä on yhteisöllisyys, kukaan ei saa jäädä yksin. Porukan ikähaitari on 20…76 v.

Eskot ry perustaa kulttuuripajan nuorille, sen rekrytointi on meneillään jäsenten vetämänä. Kolmevuotinen hanke käynnistyy 1.3. ja STM:n päätöstä odotetaan. Osallistuvat nuoret suunnittelevat itse toiminnan annetun budjetin mukaisesti.

Lahden Klubitalon yhteistyökumppaneina ovat mm. Mente, Miete, Etsivä nuorisotyö, Vamos. Toiminta on tukea ja apua vanhuksille, ulkoilutuksia ja mitä ikinä on tarpeen tehdä.

Theresa Havana kertoi kuulumisia

Nautimme erinomaisen herkullisen lounaan, minkä klubitalolaiset olivat valmistaneet

Vierailun päätteeksi klubin viirin luovutus