Selkäyhdistys Salpausselät ry:n toiminnasta kävi kertomassa meille Atte Sarilo. Jäsenistämme alkaa olla sen ikäistä että saimme hyviä neuvoja ja vinkkejä hyvän kunnon ylläpitämiseen. Liikunta on kaiken A ja O. Vähäinenkin arkiliikunta, vaikkapa kävely kauppaan, on hyväksi. Käsiäänestyksessä paikalla olijoiden kesken selvisi, että melkein puolella on hankaluuksia selän kanssa, ja heistä monet ovat olleet selkäleikkauksessa. Suuri huoli on nuorten liikunnasta ja kunnosta. Jos nykyisten aikuisten ja varttuneiden kansalaisten selkävaivat joutuvat jonottamaan terveydenhoidon palveluita, ei tulevaisuus näytä ainakaan paremmalta.

Yhteisesti jaoimme näkemyksen, että jokainen on vastuussa omasta kunnostaan niin kauan kuin liikkuminen onnistuu eikä terveys sitä estä. Salpausselän luonto ja polut tarjoavat ilmaisen vaihtoehdon. Erilaisia jumpparyhmiä on tarjolla sekä edullisesti että vähän suuremmalla rahalla.

Jos ja kun selkäasiat kiinnostavat, niin katso täältä.

Paikalla oli 14 klubin jäsentä ja kaksi vierailijaa.