Viime vuoden Kanadan Torontossa vaihto-oppilasvuoden viettänyt Unna Ulmanen kertoi kokemuksistaan. Kanadaan pyrkineelle Unnalle tuli yllätyksenä ranskankielinen alue. Ensimmäiset kolme kuukautta meni kuunnellessa, seuraavat ranskaa tavoitellessa, ja loppuvuonna ei puhumisesta tahtonut tulla loppua. Unna kirjoittaa ylioppilaskirjoituksessa ranskan tänä keväänä, loput aineet syksyllä.

Musiikkiakin harrastava Unna sai viedyksi konserttikanteleensa Kanadaan. Soitin aiheutti ansaittua hämmästystä ja uteliaisuutta, kannel kun ei ole Kandassa tunnettu.

Tulevaisuuden suunntelmistaan Unna kertoi tavoitteeksi ensin ylioppilaskirjoitukset, sitten armeijaan, ja sen jälkeen lakia lukemaan. Ei ole aihetta epäillä, etteikö tämä toteutuisi.

Unna on erittäin kiitollinen Rotarylle saamastaan merkityksellisestä vaihto-oppilasvuodesta. Hän lupautui mukaan markkinoimaan Rotaryn vaihto-oppilastoimintaa ja isäntäperhehankintaa, jos kutsu käy.

Unnan esitys.

Jo toisessa isäntäperheessä asuva Michael Wilborne kertoi ensimmäisistä 180 päivästä Lahdessa. Michael on enemmän kuin tyytyväinen menneeseen puolikkaseen. Koulussa opiskelu sujuu alun kielihankaluuksien jälkeen. Yhteiskoulun opettajille ummikot vaihto-oppilaat ovat normaalia, ja osaamista tähän heillä riittää.

Runsas lumi ja laskettelu ovat olleet uusi mieluisa harrastus. Michael pitää myös autojen ja koneiden kanssa puuhastelusta. Pekka Kotiranta tarjosi hänelle unelmapäivän autotallillaan Michaelin syntymäpäivälahjana kulunella viikolla.

Michaelin esitys.

Paikalla oli vaihto-oppilaat ja 17 jäsentä