Keitä olemme

Kuusamon Rotaryklubi on perustettu 9.2.1955.  Klubissamme on 37 aktiivijäsentä, heistä 4 naisrotaria.

Kokoonnumme pääsääntöisesti torstaisin klo 12 Kumppanuustalo Nuotassa kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme.

Osa kuluvan kauden kokouksista järjestetään torstai-iltaisin klo 17.00 yhteistyössä Jyväskylä-Päijänne -klubin kanssa.

Kokouksiin on etäosallistumismahdollisuus Google Meetillä.

Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa. Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, järjestämme nuorison kansainvälisiä kesäleirejä ja edistämme lähiseudun hyvinvointia osallistumalla veteraanityöhön ja avustamalla diakonityötä.

Kummiklubimme on Oulun Rotaryklubi. Olemme osa uutta piiriä 1385.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joihin kuuluu runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kumppanuustalo Nuotta
Apajatie 1
93600 Kuusamo

Aika:
Torstaisin klo 12-13 tai klo 17-18.
Yhteiskokoukset Jyväskylä-Päijänne Klubin kanssa torstaisin klo 17-18.

Nuotan pääovesta oikealle, kokoustila Siula.
Etäyhteydellä osallistumaan pääset kunkin tapahtuman kohdalla olevasta linkistä.