Olemme osa piiriä 1385

Rotarypiirit

Suomessa on kuusi rotarypiiriä, joihin kuuluu Suomen lisäksi Viro. Jokaista piiriä johtaa piirikuvernööri. Oman  piirimme D1400 kuvernööri toimintavuotena 2019–2020 on DG Jorma Winter Tornion Rotaryklubista. Kuvernöörin tukena toimivat piirineuvosto, komiteat ja toimikunnat sekä piirin eri alueiden apulaiskuvernöörit. Organisaatiomuutoksesta johtuen piirit D1380 ja D1400 yhdistyvät 1.7.2020 alkaen uudeksi piiriksi D1385. Piirin ensimmäisenä piirikuvernöörinä aloittaa DGE Venanzia Rizzi Oulu City -rotaryklubista.

Klubit tekevät ehdotukset kuvernööreistä, ja piirin nimeämiskomitea valitsee ehdokkaista sopivimmaksi katsomansa kuvernöörin. Tuleva kuvernööri nimitetään Rotary Internationalin maailmankonferenssissa.

Piiri järjestää klubeille useita tapahtumia vuoden aikana. Niistä tärkein on tulevien klubipresidenttien ja klubivirkailijoiden koulutusseminaari (PETS). Piirikokous järjestetään yleensä syksyisin ja juhlava piirikonferenssi keväisin. Piirikuvernööri vierailee kaikissa piirinsä klubeissa toimivuotensa aikana.

Apulaiskuvernöörit vierailevat oman alueensa klubeissa. Kuusamon Rotaryklubissa jäsenenä on AG Kari Hannula, jonka toimialueeseen kuuluvat Kuusamon lisäksi Kemijärven ja Taivalkosken rotaryklubit.

Piirin D1400 PETS piti järjestää 28.-29.3.2020 Kalajoella ja piirikonferenssi 18.-19.4.2020 Torniossa. PETS jouduttiin kuitenkin koronan takia peruuttamaan kokonaan ja piirikonferenssi toteutettiin sähköpostikokouksena.

Tästä pääset piirin D1385 kotisivulle.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kumppanuustalo Nuotta
Apajatie 1
93600 Kuusamo

Aika:
Torstaisin klo 12-13 tai klo 17-18.
Yhteiskokoukset Jyväskylä-Päijänne Klubin kanssa torstaisin klo 17-18.

Nuotan pääovesta oikealle, kokoustila Siula.
Etäyhteydellä osallistumaan pääset kunkin tapahtuman kohdalla olevasta linkistä.