Kartta latautuu...

Päiväys ja aika

Hotelli Arthur

Kokouksen 8.5. alkuun on tulossa nuorisovaihtoon syksyllä lähtevän Luka Björnin esittely. Hänen kanssaan tulee Klaukkalan Rotaryklubin nuorisovaihdon asiamies Timo Lotila.

4H puhujan esittely
Olen Hanna Palosuo, Pääkaupunkiseudun 4H-yhdistyksen yrityskoordinaattori. Minulla on pitkä työkokemus nuorten ohjaamisesta ja yrittäjyyskasvatuksesta. Koulutukseltani olen gradua vaille HTM ja yhteiskuntaopin aineenopettaja. Työtehtäviini kuuluvat 4H-yrittäjyyden kehittäminen, tunnettuuden lisääminen sekä nuorten kouluttaminen ja tukeminen.4H-Yrityskesä-niminen kesäyrittäjyysohjelmamme käynnistyi juuri jo neljännen kerran.

4H-yritys on 13–28-vuotiaille nuorille suunnattu pienimuotoisen yrittäjyyden malli. 4H-yritys voi olla kesätyö tai ympärivuotinen harrastus. Hyvä yritysidea syntyy esimerkiksi nuoren omista taidoista, kiinnostuksen kohteista tai harrastuksista. Paikallinen 4H-yhdistys on nuorten tukena tarjoten käytännönläheisiä neuvoja sekä yrittäjyyttä ja verkostoitumista tukevia koulutuksia ja tapahtumia. Vuonna 2023 pääkaupunkiseudulla oli 230 4H-yrittäjää, ja valtakunnallisesti yrittäjien määrä oli jopa 2 300. Kiinnostus ja 4H-yrittäjien määrä on kovassa kasvussa.