Vuositeema

Rotary Internationalin vuositeema

Rotary Internationalin presidentti Gordon R. McInally on nimennyt presidenttivuotensa 2023 – 2024 teemaksi

CREATE HOPE in the WORLD

”LUO TOIVOA MAAILMAAN”

Rauhan edistäminen

”Tavoitteena on palauttaa toivo – auttaa maailmaa parantumaan tuhoisista konflikteista ja puolestaan ​​auttaa meitä saavuttamaan pysyvä muutos itsellemme”, McInally sanoi Rotaryn vuotuisessa koulutustilaisuudessa tuleville piirikuvernööreille.

Merkittävä tapa tuoda toivoa maailmaan on painottaa enemmän rauhaa, McInally sanoi. Hän mainitsi Rotaryn jäsenten kuluneen vuoden aikana toteuttaman toiminnan tukeakseen Ukrainan kansaa Venäjän hyökkäyksen jälkeen. Rotary on asettanut humanitaarisen avun etusijalle ja houkuttelee lisää ukrainalaisia ​​jäseniä mukaan. Mutta McInally huomautti, että todellista helpotusta ei tule ilman rauhaa – ei vain Ukrainassa, vaan Jemenissä, Afganistanissa, Syyriassa ja kymmenissä muissa paikoissa ympäri maailmaa.

”Rauha on maaperä, jossa toivo juurtuu”, McInally sanoi.

Mielenterveyden edistäminen

McInallyn mukaan Rotaryn jäsenten tulisi tarjota toivoa mielenterveysongelmista kärsiville – COVID-19-pandemian pahentamassa kriisissä. Monet ihmiset ovat menettäneet perheenjäseniään, monet muut ovat löytäneet sosiaaliset verkostonsa juurineen, ja erityisesti nuorten koulutus- ja kehityspolut ovat katkenneet. Tämän seurauksena yhä useammat ihmiset ympäri maailmaa kohtaavat mielenterveysongelmia. Silti avun hakeminen nähdään usein heikkouden merkkinä.

”Avun hakeminen on rohkeaa – ja hyvinvoinnin tiellä jatkaminen on vieläkin rohkeampaa.”

McInally sanoi

Kokoontumistiedot