Apu Ukrainaan – projekti

Ukrainan humanitäärinen kriisi on koskettanut meitä kaikkia. Sekä kansainvälinen Rotary-organisaatio, piiritason toimijat että yksittäiset klubit ovat käynnistäneet sekä yhteisiä että yksittäisiä toimia siviilien auttamiseksi sekä kriisialueilla että myös sen jälkeen kun ovat päässeet turvaan Suomeen.

Me Karjaan Rotary klubissa olemme toteuttaneet avustusprojektin, jossa linja-autoilla tuotiin Suomeen Ukrainan pakolaisia kesällä 2022. Hankkeessa toimimme vahvasti yhteistyössä viranomaisten kanssa. Projektiin saimme tukea paikallisilta yrityksiltä sekä klubin jäseniltä.

Yksityiskohtainen kuvaus miten kaikki tapahtui on projektin raportissa sekä YLE:n tekemässä jutussa.

Hankkeen toiminnan tueksi olemme myös pystyttäneet Karjaan keskusta-alueelle muistometsän.

Toimintaamme tässä projektissa ovat avustaneet

• Ukrainalaisten Yhdistys Suomessa ry,
  • Ekenäs Sparbank,