Karttaa ei ole saatavissa

Päiväys ja aika
24.08.2021

Inbjudan till Damernas och Gentlemännens Rotarytävling

I år arrangerar Karis-Karjaa rotaryklubb denna årliga ”kamp” tisdag den 24. augusti i idylliska byn Fiskars i Raseborg. Förutom klubbmedlemmar är deras makar, sambon och barn välkomna att delta.

Tävlingens tidtabell
Vi samlas vid byns stora parkeringsplats Peltorivi / Åkerraden, 10470 FISKARS, klockan 17.00.  Där får deltagarna närmare information. De som inte deltar i tävlingen kan bekanta sig med Fiskars på egen hand. Observera dock, att de flesta affärerna stänger vid 17 tiden. Om Ni vill handla i tex. Fiskars Shop, kom lite tidigare.

Tävlingen tar ca 1-1,5 timmar. Vi tävlar utomhus. Klädsel därefter. Löparskor behövs inte!

Efter ”kampen” samlas vi på restaurangen Kuparipaja för prisutdelning samt enkel kvällsmat. Det bjuds på mat på egenkostnadpris. Kaffe eller te serveras efter maten och ingår i priset. Detta tar ca. 2 timmar beroende på antalet deltagare. Toast skagen eller vegeversion är serverat med pris 15€ (barn 10€) med kaffe/te och vatten.

Priset till winning team
Bästa klubben belönas med ett vandringspris, en aluminiumfälg, som inte ännu har dekorerat klubbutrymmen i västligaste Nyland. Därtill får de tre bästa individuella ”kämparna” ett överraskningspris, och den klubben som deltagit med största deltagarantal inklusive makar, sambon och barn ett, specialpris.

Vi hoppas att se många på plats
Vi hoppas på ett livligt deltagande. Klubbarna från Hangö, Ekenäs och Karis har varit svagt representerade under senaste åren, emedan klubbarna från axeln Lojo-Nummela-Vihtis-Högfors deltagit aktivt. Nu vill vi från Karis-klubben överraska Er med att visa våra bästa sidor med positiv och uppbyggande anda i Fiskars unika miljö!

Kom alla med stora grupper till i denna lekfulla, men å andra sidan seriösa tävling. Vi lär känna varandra och samtidigt utvecklar vi rotaryandan och familjernas centrala roll i vår verksamhet.

Vi ber om bindande anmälningar med Era matval (vuxen/barn) snarast möjligt men senast den 17. augusti till rotarykaris(at)gmail.com

Med vänliga, men mycket utmanande hälsningar,

Karis-Karjaa rotaryklubb,

Mikko Sievänen