Torstaina 17. elokuuta päivitettiin Rotary Norden lehden digisovellus iPhone/IPad´lle sekä Android-älypuhelimille ja -tableteille. Sama koskee digitaalista nettiversiota, joka on luettavissa osoitteessa
rotarynorden.e-pages.pub

Nämä uudet alustat helpottavat digitaalisen lehden lukijoita oman kielen valitsemisessa Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa, Islannissa ja Suomessa. Voit myös kuunnella artikkeleita luettuina, lukea esimerkiksi Rotary Internationalin uutisia ja katsella videoita
Oman kielen valinta toimii kuitenkin vasta numerosta 5 alkaen, joka julkaistaan ​​8. syyskuuta. Sovelluksia päivitettäessä 17. elokuuta jälkeen, uusin numero sovelluksissa on numero 4, eikä sitä ole julkaistu useilla kielillä. Yhteispainos on siis toistaiseksi näkyvissä valitsemastasi kielestä riippumatta. Mutta testaa uutta sovellusta ja jää odottelemaan numeroa 5 ilmestymistä. Uudet vaihtoehdot on myös kuvattu Rotary Nordenin Nr. 4 sivuilla 11.

Jos sinulla ei vielä ole Rotary Norden -sovellusta iPhone-/ipad- tai Android-laitteessa (esim. Samsung), voit ladata sovelluksen Apple Storesta tai Play Kaupasta, sen nimi on Rotary Norden.
Joissakin älypuhelimissa ja tableteissa sinun on tehtävä päivitys manuaalisesti, toisissa se tapahtuu automaattisesti. Rotary Nordien ei voi ohjata tätä. Älypuhelimesi ja/tai tablettilaitteesi asetukset määräävät, tapahtuuko päivitys manuaalisesti vai automaattisesti.

Monet lukevat Rotary Nordenia netistä https://epaper.hansaprint.fi/rotary/rotarynorden.html kautta. Se toimii edelleen, mutta siinä ei voi valita kieltä. Jotta voit valita kielen numerosta 5 eteenpäin, sinun on käytettävä rotarynorden.e-pages.pub osoitetta.

Suomen DGt ovat kaikki digiversioon siirtymisen kannalla. Suosituksena on, että jäsenet siirtyvät digiversioon jo Nr. 5 lähtien. Ennen kun Suomi kokonaan siirtyy digiversioon, on asia parasta käsitellä demokraattisesti jokaisen piirin piirineuvottelussa.  Tällöin jäsenillä on mahdollisuus sanoa mielipiteensä. Rin sääntöjen mukaan, jäsenille on tarjottava mahdollisuus painettuun/tulostettuun lehteen. Tällöin artikkeleiden tulostus jää klubin vastuulle.

ROTARY NORDEN SUOMEN SIVUT
Rotary Norden-lehden Suomen sivuista vastaa Johanna Talikainen. Artikkeleiden julkaisussa pyritään tasapuolisuuteen kaikkien piirien kesken. Juttujen toivotaan tuovan esille monipuolisesti Rotaryn palvelutoimintaa, projekteja, yhteisöllisyyttä, yhdessä tekemistä, vaikuttavuutta ja iloa. Toimituskunta valitsee lehden jokaiseen numeroon mahdollisimman monipuolisen kattauksen juttuja erilaisista teemoista.
Tavoitteena on, että jokainen Suomen piiri vastaa vähintään kahden artikkelin toimituksesta kuhunkin vuoden kuuteen RN lehteen. Artikkelit voivat olla piirien tai klubien jäsenten kirjoittamia.

Ohjeet artikkeleiden ja kuvien lähettämisestä:

Tekstin pituus noin 1500-3500 merkkiä (myös välilyönnit lasketaan)
Teksti toimitetaan muokattavissa olevana tiedostona (Word, txt tai vastaava)
Kuvat alkuperäisessä, mahdollisimman isossa koossa (vähintään 1 Mt / kuva)
Liitä kuvat erillisinä liitetiedostona sähköpostiviestiin (älä liitä kuvia Word-tiedostoon tai sähköpostiviestin viestikenttään)
Kiinnitä kuvissa huomiota tekemiseen ja iloisuuteen.

Lähetä artikkelit ja kuvat: johanna.talikainen@mainossatama.fi
Kysy lisää: 0400 851 704