Keitä olemme

Hämeenlinna-Verkatehdas Rotaryklubi on aktiivinen hämeenlinnalainen rotaryklubi. Kokoonnumme kaksi kertaa kuussa parillisin viikkoina keskiviikkoaamuisin kokoukseen klo 08.00-09.00 Cafe Laurellissa tapaamaan toisiamme, kuulemaan kiinnostavia esitelmiä ja edistämään hyvää omalla paikkakunnallamme. Ilta kokoukset voi tarkistaa alueen yhteisestä viikko-ohjelmakalenterista. Käymme myös vierailemassa erilaisissa kohteissa.  Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Klubimme on perustettu 24.10.2006 ja olemme osa piiriä 1390.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Olemme aktiivisesti mukana nuorisovaihdossa. Lähetämme vuosittain yhden vaihto-oppilaan Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon ja vastaanotamme ulkomaisen vaihto-oppilaan Hämeenlinnaan, joka vuoden aikana asuu perheissä ja käy Hämeenlinnassa koulua. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nostamme myös esiin tärkeitä sosiaalisia kehittämistarpeita. Järjestämme ja olemme mukana joko yksin tai yhdessä muiden paikallisten rotaryklubien kanssa erilaissa palveluprojekteissa jotka kohdistuvat ikä-ihmisiin tai nuoriin taikka muuten avun tarpeessa oleviin hämeenlinnalaisiin. Olemme mm. vuonna 2018 aloittaneet Ajetaan iäkkään iloksi -projektin, jossa rotarit kuljettavat autoillaan ikäihmisiä päiväretkille mielenkiintoisiin kohteisiin,

Pidämme arvossa kansainvälisen Rotary Internationalin ponnisteluja ja järjestön arvokasta työtä muun muassa polion hävittämiseksi maapallolta. Pelkästään tähän työhön Rotary on suunnannut runsaasti vapaaehtoisvoimaa sekä yli 1,2 miljardia US-dollaria. Olemme vuosittain olleet tukemassa poliokampanjaa.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu kuuteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka:
Cafe Laurell
Sibeliuksenkatu 7
13100 Hämeenlinna

Aika:
Parillisina keskiviikkoina klo 08.00-09.00
Iltakokouksien (klo17-18 )paikka ilmoitetaan kalenterissa

Tarkista Hämeenlinnanseudun klubien tapahtumakalenterista kokousajat ja paikat.