Myös Rotary on nyt YK:n Maailman vesipäivän yhteistyökumppani.

Vyöhykkeiden 17 ja 18 yhteinen tukitiimi kannustaa kaikkia rotareita olemaan mukana ja julkaisemaan vesien suojeluun liittyviä tarinoita.
Lähivesiä auttaaksemme me rotarit olemme vuodesta 2020 alkaen tehneet viikoittain toistuvaa visuaalista sinilevähavainnointia.
Havainnointia tehdään sekä rannikolla että sisävesillä. Paikalla ei ole merkitystä, kunhan havainto tehdään samasta paikasta, esim. omasta mökkirannasta, yleisestä rannasta tai jopa veneestä, viikoittain kesäkuun alusta syyskuun loppuun.

Uusia sinilevähavainnoitsijoita tarvitaan.Tee oma osasi lähivesien hyväksi ja ilmoittaudu havainnoitsijaksi lähetämällä sähköposti Satu Tuomikoskelle, satu.tuomikoski(at)liikenneturva.fi

Hämeenlinnnan alueen Rotary klubit ovat olleet mukana Vesireppu projektissa jo pitkään ja olemme juuri hankkineet lisää yhdeksän vesireppua alueellemme.