Hämeenlinnan Automiesrotarit toteuttivat jo kolmannen kerran veteraaniajelun yhteistyössä Ilveskodin kanssa. Tällä kertaa matkaan lähti toistakymmentä vetariaania ja heidän puolisoaan, jotka asuvat kotonaan mutta kuuluvat Ilveskodin palveluiden piiriin.Ilveskodin pihalta starttasi seitsemän autokunnan letka suuntana Tammelan Porras.  Matkaa taitettiin Kymppitietä, Hämeen Härkätietä ja aina vain kapanevia maalaisteitä kohti Martti Puran itse rakentamaa kivikirkkoa ja hirsistä Mökötysmajaa. Käynti siellä järjestyi mukavasti Ilveskodin Ulla Kanniston toimesta.Perilla Martti kertoi laajasti ja mielenkiintoisesti rakentamistaan rakennuksista, rakentamiseen liittyvistä vaiheista ja kommelluksista sekä Mökötysmajan esineistöstä ja niiden taustoista. Kertomuksista selvisi mm mistä Härkätie on saanut nimensä. Ruotsin valmistautuessa 30 vuotiseksi venähtäneeseen sotaan, kaikki Eteläisen Hämeen hevoset ohjattiin sotatantereelle. Siksi isännät ajoivat teitä pitkin härillä, hevosia pidettiin loitommalla virkavallan ulottumattomissa.Kirkolla sotainvalidien pappi Jaakko Kauppila piti koskettavan hartauden ja Mökötysmajalla juotiin Ilveskodin tarjoamat maukkaat kahvit.Iltapäivä oli hyvin antoisia ja virkistävä meille kaikille. Tämän tuntemuksen puki sanoiksi mieleenpainuvalla tavalla kiitospuheessan veteraani ja rotari Lauri Hemmi.