Teimme vierailun Parolan Sotilaskotiin Parolannummelle 26.9. Koteja on kaksi ja pääsimme nyt vierailemaan vain varusmiehille tarkoitettuihin kohteisiin. Pääportilla turvatarkastuksen jälkeen meidät vastaanottivat lämpimästi illan emännät Hämeenlinnan Sotilaskotiyhdistyksen toiminnanjohtaja Kirsi Heikkilä ja varapuheenjohtaja Tuija Engbom.

Kuvassa Kirsi Heikkilä (vas.), Tuija Engblom (kesk.) ja Vanajaveden Rk:n presidentti Marita Lisitsin (oik.)

Meitä klubilaisia aveceineen oli ennätysmäärä, yhteensä 32! Olihan vierailu ainutkertainen ja kiinnostava. Saimme kuulla kattavan esityksen monipuolisesta ja konkreettisesta vapaaehtoistyöstä ja harrastuksesta. Hyvin hoidetussa yhdistyksessä on 280 jäsentä. Yhdistys toimii 12 palkatun henkilön ja vapaaehtoisten vihreiden sisarten voimin.
Hymyllä ja sydämellä ei ole vain arvo paperilla, vaan sen pystyi aistimaan heidän toiminnassaan. He totesivatkin, että heillä on maailman parhaat asiakkaat.
Tuoreet ”Sotkun munkit” ja leivät, jotka valmistetaan omassa leipomossa maistuivat – kiitos tarjoiluista. Mieleenpainuva vierailu, joka laajensi tietämystämme  hienosta vapaaehtoistyöstä, jota Parolannummella tehdään varusmiesten hyväksi.