Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
27.02.2024

Hotelli Santa Claus

Rovaniemen Rotaryklubi kokoontui 29. viikkokokoukseen tänään Hotel Santa Clausiin.
Klubimme sai tänään uuden jäsenen. Vilma Karlsson liittyi 20.2.2024 Rotarien kansainväliseen hyväntekeväisyyden perheeseen ja viime viikon yhteisövierailun johdosta jäseneksi ottamisen seremonia pidettiin tänään. Perinteisen seremonian johti presidentti Manu ja kummina toimi veli Kenneth. Lämpimästi tervetuloa klubiin Vilma.
Tämän viikon esitelmän pitäjänä oli veli Timo Jokelainen.
Hän kertoi esitelmässään ”Ajankohtaista ympäristöhallinnosta” miten moni asia on kehittymassä ympäristöhallinnon toimialalla. Ensin kuultiin eteenpäin katsovan hallitusohjelman toimintalinjauksista liittyen ympäristöhallintoon. Uudet perustettavat valtionhallinnon yksiköt VALO ja VOIMA kehittävät mm. lupahallinnon menettelyjä kohti ”yhden luukun” periaatetta ja ”luvituksen” sujuvoittamista. Suuret uudistukset ovat tällä hetkellä valmisteltavana.
Veli Timo kertoi myös miten rakennuslain ja maankäyttölain uudistukset etenevät. Näillä on vaikutuksia lupaprosessien sujuvoittamiseen. Veli Timon esityksessä kuultiin myös mineraalistrategia 2040 -projektin tilanteesta. Siis todellakin ajankohtainen katsaus ympäristöhallinnon kehittyvään toimialaan.
Mielenkiintoinen ja havainnollinen esitelmä herätti kysymyksiä ja vilkasta keskustelua.
Presidentti Manu Pajuluoma, uusi rotary sisko Vilma Karlsson ja kummi veli Kenneth Karlsson

Esitelmän piti Timo Jokelainen etäyhteydellä Ruotsista

Esitelmän piti veli Timo Jokelainen etäyhteydellä Ruotsista