Kartta latautuu...

Päiväys ja aika
13.02.2024

Hotelli Santa Claus

Rovaniemen Rotaryklubi kokoontui 27. viikkokokoukseen tänään Hotel Santa Clausiin. Tämän viikon esitelmän pitäjänä veli Tapio Jalonen.
Hän kertoi esitelmässään ”Energian vuosi 2023 – Sähkö” sähkömarkkinan tilasta 2023 vuoden katsauksessaan. Moni asia on muuttunut lyhyenkin ajanjakson aikana.
Suomessa tuotettu sähkö on 94% hiilineutraalia. Tätä asiaa ei laajasti tuoda esiin julkisuudessa jostain syystä vaikka kyseessä on hieno asia.
Veli Tapio kertoi myös tuulivoiman vaikutuksesta sähkön hinnoitteluun ja samalla siitä miten hinnanmuodostuksessa on useita huomioitavia tekijöitä.
Tilastojen valossa nähtiin vielä että Suomessa on Euroopan toiseksi halvinta sähköä.
Mielenkiintoinen ja havainnollinen esitelmä herätti vilkasta keskustelua kokousväessä.
Veli Tapio Jalonen esitelmöi energian vuodesta 2023