Kartta latautuu...

06.02.2024

Tapahtumapaikka
Hotelli Santa Claus

Rovaniemen Rotaryklubi kokoontui 26. viikkokokoukseen tänään Hotel Santa Clausiin. Tämän viikon esitelmän pitäjänä veli Erkki Huttunen.
Hän kertoi mikä digitaalinen jäämistö on ja miten sen hallintaan ja luovutukseen kannatta valmistautua ja miten omaisten tai luotettujen henkilöiden tietoon on hyvä saattaa oman digitaalinen jäämistö.
Veli Erkki havainnollisti nykyaikaisen digitaalisuuden ja tunnusten paljouden aiheuttamaa ongelmakenttää ja kertoi esimerkkejä jäämistön erilaisista ilmentymistä puhelimista pankkitunnusten kautta somealustoihin. Jälkiä jää arjessa ja ellei digitaaliseen jäämistöön jo elinaikanaan kiinnitä huomiota on omaisilla suuria hankaluuksia ottaa selvää missä palveluissa tai toiminta-alustoissa edesmenneellä on käyttäjätilejä.
Mielenkiintoinen ja havainnollinen esitelmä herätti vilkasta keskustelua kokousväessä.
VeliErkki Huttunen esitelmöi digitaalisesta jääämistöstä

Veli Erkki Huttunen esitelmöi digitaalisesta jäämistöstä