Uuden perustettavan Rotary klubin idean isä ja äiti ovat Erik ja Sirpa Stenström. Erikillä on rotary kokemusta erilaisista tehtävistä ja hänen kuvernöörivuotensa teemalla: Muutos, Toiminta ja Ilo uutta klubia lähdettiin perustamaan. Päätös uudesta klubista tuli 27.6.2018 ja järjestäytymiskokous elokuu 2018.

Silloin minusta tuli uuden klubimme ensimmäinen presidentti. Klubi sai nimen Rc Reach Salo. Reach voi kääntää ihmisten saavuttamiseksi, tavoittamiseksi. Nimi ehdotus oli klubimestarimme Nina Takatalon.

Ensimmäinen tärkein tavoitteemme oli saada 20 jäsentä, jolloin meistä voi tulla virallinen klubi. Tavoite täyttyi ja 1.1.2019 saimme Rotary International Sertifikaatin.

Seuraavana suunnitelmissa olikin Charter juhlat, jotka pidettiin 13.4.2019.

30.6.2019 Presidentti kauteni päättyy ja 2019-2020 kaudelle presidentiksi tulee Päivi Rantio.

Hyvän klubin tekevät sen jäsenet. Iloinen keskustelu, yhdessä toimiminen ja mahdollisuus auttaa.  Nämä kaikki on Reach toteuttanut vaikkakin vielä pienin rahallisin resurssein.

Tarja Virta, Rc Reach Salo Presidentti 2018-2019