Pyynikin  rotaryklubi

Keitä olemme

Pyynikin Rotaryklubi on pirteä tamperelainen rotaryklubi. Vietämme yhteistä lounaskokousta joka torstai klo 11:45-13:00 Tampereen Suomalaisella Klubilla. Viikkokokouksessamme kuulemme mielenkiintoisia ja ajankohtaisia esitelmiä yhteiskunnan eri alueilta. Kokoustemme aiheet käsittelevät usein Tampereen ja Pirkanmaan alueen asioita, joista jäsenemme ovat kiinnostuneita. Paikallisista asioista kertomaan ja keskustelemaan kutsumme paikallisia vaikuttajia ja asiantuntijoita.

Keskeisenä toimintamuotonamme on klubin perustamisesta lähtien ollut vuosittainen nuorisovaihto. Klubimme lähettää vuosittain tamperelaisen nuoren opiskelijan vuodeksi tutustumaan toisen maan kulttuuriin ja me puolestamme vastaanotamme nuoren jostain päin maailmaa.

Klubimme on mukana tukemassa kansainvälisen Rotaryjärjestön humanitaarisia projekteja, kuten PolioPlus-hanketta, jonka tavoitteena on polion poistaminen maapallolta.

Haluamme vaikuttaa ja näkyä myös paikallisesti. Vuosien mittaan olemme oman klubin tai muiden klubien kanssa yhteistyössä järjestäneet useita paikallisia hyväntekeväisyyshankkeita, kuten Aistihuoneprojekti, jossa keräsimme kahden vuoden aikana 108.500 euroa TAYS:n tukisäätiölle Taysin laajennushankkeen yhteydessä valmistuvan Lasten ja nuorten keskuksen psykiatrisen hoitotyön tukemiseen ja innovatiivisen uuden aistihuoneen rakentamiseen ja sisustamiseen.

Klubimme on perustettu 24.10.1953. Kummiklubimme on Tampere-Tammerfors. Klubissamme on 49 jäsentä. Olemme osa piiriä 1390.

Kokoontumistiedot

Paikka: