Koululaiset tutkivat vesistöjen laatua Maskussa ja Nousiaisissa. Se onnistuu Maskun Seikelän ja Nousiaisten Henrikin koulun lahjoituksina saamilla vesirepuilla. Vesireppu sisältää monipuolisen laboratorion, jonka avulla koululaiset voivat tutkia veden näkösyvyyttä, löytyykö vedestä sinilevää, olisiko siellä turvallista uida ja mikä on veden happitilanne. Vesireppua on tarkoitus käyttää osana Suomen ympäristökeskuksen Ihan pihalla -hankkeen toteutettuja oppimiskokemuksia. Vesireput kouluille lahjoitti Nousiaisten Rotaryklubi.

Nousiaisten Rotaryklubin Vesirepun luovutus Nousiaisten Henrikin yhtenäiskoululle

Biologian lehtori Mika Martikkala, rehtori Kimmo Jalonen ja Hannu Mattila
Nousiaisten Rotaryklubin presidentti Hannu Mattila luovutti lahjoituksen Henrikin yhtenäiskoululle.
Lahjoituksen saajat olivat tyytyväisen oloisia, kun tulee vaihtoehtoja koulun arkeen,
normaalin opetussuunnitelman oheen